اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

فتاح: توسعه و تقویت موزه‌های کشور راهبرد جدی بنیاد مستضعفان است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توسعه امور فرهنگی موزه‌ای کشور را از جمله اولویت‌های اجرایی این بنیاد دانست و گفت: تقویت موزه‌ها و ترویج این مهم جامعه را از دوقطبی شدن نجات می دهد.

فتاح: توسعه و تقویت موزه‌های کشور راهبرد جدی بنیاد مستضعفان است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سید پرویز فتاح شامگاه امروز در آئین افتتاح مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی این استان، با بیان این‌که خداوند متعال می‌فرماید ما در قبال گذشتگان خود مسئولیم، اظهار کرد: توجه به میراث فرهنگی و موزه‌ها از جمله الزامات اجتماعی و فرهنگی است.

وی با بیان این‌که موزه نور و روشنایی یزد با پیشرفته‌ترین مدل روز مرمت و بهسازی شده است، افزود: موزه روشنایی یزد به بهترین و فاخرترین آثار تجهیز شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی موزه نور و روشنایی یزد سند هنرمندی ایرانیان و بخشی از مکتب هنر اصیل است، گفت: این موزه دو وضعیت دارد که یکی بناست و دیگری اشیاء است.

وی با بیان این‌که در این موزه بالغ بر ۲۰۰ اثر هنری در این موزه به نمایش گذاشکته شده است، تصریح کرد: آثار به نمایش گذاشته شده در موزه‌ها گنجینه ملی ایران اسلامی و باید در معرض دید همگان قرار گیرد.

فتاح با اشاره به اهمیت ظرفیت موزه‌های کشور، توسعه امور فرهنگی موزه‌ای را از جمله اولویت‌های اجرایی بنیاد مستضعفان دانست و بیان کرد: ما این مهم را برای همه مردم و با ایجاد وحدت سلایق مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ما نباید جامعه را دو قطبی کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی موارد بعضی از اماکن فرهنگی ما فقط مختص افراد خاصی شده که این نادرست است.

وی با بیان این که ما آماده ایم موزه فرش ایران را در کشور بنا کنیم، اظهار کرد: اگر استان یزد بنای خوب و استانداردی در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بگذارد، ما حاضریم موزه فرش ایران را در استان یزد بنا کنیم.

فتاح با اشاره به این موضوع که نعمت‌های خدا و آثار موجود را نباید دستخوش تخریب و استهلاک قرار داد، گفت: نگذاریم آثار فاخر تاریخی و میراث انقلاب از بین برود.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان این‌که قرارمان در بازسازی این میراث در تراز یزدیها بود، تصریح کرد: باور داریم در تراز یزد یعنی در تراز همه دنیا چرا که یزد آیینه جهان نماست.

وی با بیان این‌که موزه خودرو و موزه دفینه مصادیق موزه هایی است که ایجاد کردیم، گفت: اولین اقدام موزه کاخ مرمر بود و این مسیر را در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی ادامه می‌دهیم چرا که مردم مشوق ما هستند و بازدیدکننده این آثار هستند.

فتاح با بیان اینکه چنین اقداماتی فراجناحی است و فقط برای مردم است و نباید به آن نگاهی سیاسی شود، افزود: ما نباید جامعه را تفکیک و دو قطبی کنیم بلکه باید اقدامی کنیم که فصل مشترک باشیم و رمز این اقدامات باید وحدت باشد و اساس آن نگاه مردم است چرا که دین ما، انقلاب ما و…  برای همه مردم است.

وی با بیان اینکه ما باید بپذیریم بد سلیقه ایم، گفت: هیچ مکتبی مانند اسلام مکتب سلیقه نیست و ما بدسلیقگی هایمان زیبنده انقلاب و اسلام نیست.

این مسئول از تراز بالای موزه‌های بنیاد یاد کرد و گفت: موزه فرش را هم در تراز ایران و با در نظر گرفتن مسائل فرهنگی یزد راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول