اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

بررسی انواع ادمین‌ها در اینستاگرام

ادمینی پیج اینستاگرام، تبدیل به یکی از جذاب‌ترین شغل‌های این روزها شده است. هر فردی که پیجی دارد و به دنبال کسب درآمد از آن است، 2 گزینه در پیش رو دارد. یا اینکه تمامی کارهای مدیریت و تولید محتوای پیج را شخصا بر عهده گیرد، یا به یک ادمین حرفه‌ای بسپارد. مهم‌ترین مزیت داشتن ادمین این است که به شما اجازه میدهد فرصت بیشتری داشته باشید تا روی رشد و توسعه کسب و کارتان تمرکز کنید.

بررسی انواع ادمین‌ها در اینستاگرام

همچنین ادمین‌ها مهارت‌هایی دارد که ممکن است یادگیری آن برای شما دشوار باشد یا زمان زیادی را از شما بگیرد. البته ما انواع متخلفی از ادمین‌ها را داریم. در ادامه انواع آن‌ها و وظایفی که باید انجام بدهند را بررسی می‌کنیم.

ادمین تولید محتوا

همه چیز اینستاگرام محتواست و فرقی ندارد شما پیج فروشگاهی دارید یا می‌خواهید برای خودتان یک رسانه بسازید. در هر صورت، به تولید محتوای جذاب و مفید نیاز دارید. شما میتوانید خودتان تولید محتوا را یاد بگیرید، اما گاهی درگیری‌های شغلی و زندگی این فرصت را از شما می‌گیرند.

ضمن آنکه اگر درگیر تولید محتوا شوید، کمتر میتوانید روی رشد و توسعه کسب و کارتان تمرکز کنید. ادمین تولید کننده محتوا های پیج اینستاگرام فردی است که میتواند برای شما، پست و استوری بسازد. این ادمین باید بتواند بر اساس موضوعی که پیج شما دارد، یک برنامه محتوایی ارائه دهد و طبق آن برنامه، صفر تا صد تولید محتوای پیج شما را به دست گیرد. البته اینکه چه میزان از کار محتوا بر عهده ادمین باشد، یک مسئله توافقی میان شماست.

ادمین فتوشاپ کار

عکس‌هایی که از محصولات پیج خودتان می‌گیرید به ادیت حرفه‌ای نیاز دارند تا جلوه بهتری داشته باشند. همچنین ممکن است بلاگر باشید و بخواهید عکس‌هایی که از خودتان میگیرید را ادیت کنید. گاهی هم ممکن است بخواهید وارد کمپین فروش شوید و به بنر، پست یا استوری نیاز داشته باشد. در همه این موارد، ادمین فتوشاپ کار میتواند به شما کمک کند.

البته اپلیکیشن‌های زیادی هم برای ادیت عکس در موبایل وجود دارد که خیلی وقت‌ها از فتوشاپ هم بهتر عمل میکنند. به عنوان مثال پیکس‌آرت و اسنپ‌سید که امکانات ادیتوری فوق العاده‌ای دارند.

ادمین تدوینگر ویدئو

سلیقه مخاطبان اینستاگرام به نوعی تغییر کرده که بیشتر طرفدار محتواهای ویدیویی هستند. اینکه بتوانید از محصولات خودتان ویدیو تهیه کنید، تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش پیج‌تان خواهد گذاشت. حتی اگر پیج فروشگاهی هم نداشته باشید، ممکن است خودتان بخواهید پشت دوربین بیایید و در مورد موضوعات مختلف صحبت کنید. در هر صورت، شما به یک تدوینگر حرفه‌ای ویدیو نیاز دارید.

تدوینگر ویدیو با مهارتی که در تدوین دارد و ابزارهایی مانند پریمیر در رایانه و اپلیکیشن ولو در موبایل، میتواند ویدیوهای شما را حرفه‌ای کند. هزینه کردن برای افزایش کیفیت محتوا همیشه موثر است.

ادمین سناریو نویس

یکی از دغدغه‌های افرادی که پیج دارند، انتخاب موضوع برای تولید محتوا است. البته موضوع معمولا به راحتی پیدا می‌شود، اما اینکه چگونه پیرامون موضوع صحبت کنیم و با چه سناریویی محتوا را ارائه دهیم، مسئله مهم‌تری است.

اینجا ادمین سناریو نویس می‌تواند به کمک شما بیاید. یک محتوای خوب باید در عین آموزنده بودن، سرگرم کننده و جذاب هم باشد. به خصوص در ابتدای محتوا که باید سعی کنید نظر مخاطب را جلب کنید که تا انتها محتوای شما را تماشا کند.

ادمین پاسخگویی به دایرکت و کامنت

گاهی نیازی به تولید محتوا ندارید، اما تا دلتان بخواهد، کامنت و دایرکت دارید و هیچ وقت نمی‌رسید پاسخگوی این حجحم از تعامل باشید. ادمین پاسخگویی به دایرکت و کامنت پیج اینستاگرام فردی است که با مهارت بالای ارتباطی خودش می‌تواند با مخاطبان شما تعامل برقرار کند.

این مسئله بسیار حساس و حیاتی است، چون نحوه ارتباط برقرار کردن با مخاطبان شما، در ایجاد جایگاهی که از کلیت شما در ذهنشان شکل میگیرد، موثر است. به خصوص اگر پیج فروشگاهی دارید، فروش شما کاملا به نحوه پاسخگویی شما بستگی دارد. این ادمین‌ها باید بتوانند با صبر، مهارت ارتباطی و حوصله تمام تلاش خودشان را بکنند تا هم اعتماد مخاطبان شما را جلب کنند و کاری کنند که مخاطب از شما خرید کند.

ادمین تبلیغات

تبلیغات همیشه فرایند مهم و حساسی است. در صورت مدیریت نادرست، ممکن است تمام هزینه‌های شما به هدر رود. به خصوص وقتی در ابتدای راه هستید و بودجه شما محدود است. ادمین‌ تبلیغات فردی است که با ترفندهای جذب فالوور به خوبی آشنا است و می‌تواند ایده‌های خلاقانه برای محتوای تبلیغاتی پیج شما ارائه دهد.

مهم‌ترین شاخص عملکرد یک ادمین تبلیغات هزینه‌ای است که در نهایت به ازای جذب هر فالوور پرداخت می‌کنید. هرچقدر ادمین بتواند با هزینه کمتری برای‌تان فالوور بیاورد، یعنی مهارت بالاتری دارد. البته، هدفمند بودن مخاطبان هم اهمیت بالایی دارد. همچنین مسئولیت هماهنگی‌ با پیج‌ها جهت انتشار تبلیغ هم بر عهده ادمین است.

ادمین مجری دوربین

خیلی وقت‌ها خودتان دوست ندارید برای تبلیغ محصول یا ارائه محتواهای پیجتان به جلوی دوربین بروید. از طرفی میدانید که جلوی دوربین رفتن تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر مخاطبان و فروش محصولات‌تان دارد. اینجاست که به یک مجری نیاز دارید.

فردی که بتواند به خوبی و با حرارت و صمیمی محتواهای شما رو جلوی دوربین اجرا و مخاطبان شما را درگیر کند. یک مجری خوب باید از فن بیان، ظاهری آراسته و اعتماد به نفس برخوردار باشد و بتواند اعتماد مخاطبان را جلب کند.

ادمین ثبت سفارش

گاهی ممکن است شما پیج فروشگاهی داشته باشید با توجه به حجم بالای سفارش‌ها، به فردی نیاز پیدا کنید که سفارشات شما را ثبت کند. این ادمین باید بتواند علاوه بر ثبت دقیق اطلاعات، از مشتریان شما در تمامی مراحل خرید پشتیبانی کند و هر مشکلی که داشتند را برطرف نماید.

ادمین همه فن حریف

هرچقدر مهارت ادمین بالاتر باشد، درآمد بالاتری هم خواهد داشت. به همان نسبت، می‌تواند تاثیر مثبت زیادی رو پیج شما بگذارد. اگر شما ادمینی پیدا کنید که صفر تا صد پیج شما را در دست گیرد، خیالتان از چند جهت راحت‌تر خواهد بود. اول آنکه به جای چند نفر، فقط با یک نفر سر و کار دارید و مدیریت کار برای شما راحت‌تر است. از طرفی دیگر، محتوا و رویکرد پیج شما یکپارچه‌تر خواهد بود. ادمین همه فن حریف، هم اینستاگرام و الگوریتم‌ها و مسیر رشد پیج را به خوبی می‌شناسد، هم تولید محتوای حرفه‌ای بلد است و هم میتواند تبلیغات و حتی استراتژی پیج شما را پیش ببرد.

در پایان هم، یک خبر خوب رای شما داریم. وب‌سایت didogram.com تنها پلتفرمی هست که برای ادمین‌های اینستاگرام آماده شده. اگر ادمین هستید، پس از گذراندن دوره ادمینی دیدوگرام می‌توانید در این سامانه ثبت نام کنید. اگر هم کارفرما هستید و به ادمین حرفه‌ای نیاز دارید، کافی است سری به این سایت بزنید و لیست کاملی از انواع ادمین‌ها را مشاهده بفرمایید.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول