اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ایران جزو 5 کشور بشردوست جهان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: از بین 192 کشوری که عضو صلیب سرخ هستند، ایران میان 5 کشور اول از لحاظ خدمات انسان‌دوستانه است.

ایران جزو 5 کشور بشردوست جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،‌ وحید سلیمی ظهر امروز در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از داوطلبان، امدادگران، جوانان و مربیان برتر جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: در ابتدا می‌خواهم از شهدا و شهدای مدافع حرم به ویژه ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر در سطح کشور یادی کنم، آرایش و آسایش امروز ما، مرهون این عزیزان است.

وی افزود: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر دو رسالت اصلی دارد؛ در ابتدا جذب و سازمان‌دهی داوطلبان در جهت عضویت آن‌ها که این توفیق را داشتیم با راه‌اندازی سامانه جامع داوطلبان در این خصوص عملکرد موفقی داشته باشیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد، با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال توسعه زیرساخت‌ها در بخش نرم‌افزار هستیم.

سلیمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت داوطلبان و سازمان‌دهی آن‌ها به ویژه در پروژه‌های محرومیت زدا و ارتقای سلامت یکی دیگر از مأموریت‌های سازمان داوطلبان است.

وی بیان کرد: چهار سالی است سازمان داوطلبان طرحی را در سطح ملی به نام طرح «نذر آب» شروع کرده که هدفش کاهش تنش آبی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور است. این طرح با استفاده از داوطلبان هلال احمر و خیرین عزیز پروژه‌های متنوعی را در مناطق مختلف اجرا کرده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر یادآور شد: در کنار این آب‌رسانی، کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر نیز در مناطق حضور می‌یابند و برای ارائه خدمات اقدام می‌کنند.

سلیمی تصریح کرد: بیش از 90 درصد طرح‌هایی که در جمعیت هلال احمر در جریان است، از محل مشارکت مردم و خیرین گران‌قدر است. ان‌شاءالله بتوانیم مانند سال‌های قبل پروژه‌هایی مانند نذر آب را در مناطق مختلف اجرا کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته بودجه حمایتی ۱۷۰ میلیارد تومان در سطح کشور به‌واسطه خدمات‌رسانی داوطلبان و همکاران در زمینه دارو و درمان به نیازمندان کمک شد. امسال هم کمکی شد این بودجه احیا شود و بتوانیم به شکلی شایسته‌تر خدمات‌رسانی کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای در سالن اجلاس سران با حضور ریاست فدراسیون صلیب سرخ داشتیم خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات جمعیت هلال احمر است که از بین ۱۹۲ کشوری که عضو هستند، ایران میان ۵ کشوری است که از لحاظ خدمات انسان دوستانه پیش‌قدم و موفق است، شناخته می‌شود. این موفقیت به‌واسطه خدمات ارزشمند و خالصانه عزیزان در سطح استان‌ها و داوطلبان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول