اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نجات 9 اعدامی در سمنان از قصاص/ پویش «به حرمت علی می‌بخشم» ادامه دارد

رئیس کل دادگستری استان سمنان از نجات 9 اعدامی در این استان از قصاص خبر داد و گفت: پویش «به حرمت علی می‌بخشم» ادامه دارد.

نجات 9 اعدامی در سمنان از قصاص/ پویش «به حرمت علی می‌بخشم» ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان از کسب رضایت برای سه زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال حبس در قالب پویش مردمی «به حرمت علی می‌بخشم» در این استان خبر داد و اظهار کرد: نجات ۶ اعدامی در این استان از قصاص هم سال گذشته انجام شده بود.

وی گفت: با تأکید به دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و تلاش‌های هیأت صلح و سازش شورای حل اختلاف و مددکاری زندان گرمسار و پس از گذشت جلسات متعدد در دو سال اخیر با اولیای دم این پرونده قصاص، خوشبختانه تلاش‌های انجام‌شده در آن شهرستان منجر به ایجاد مصالحه شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: در نتیجه آن فعالیت‌های انجام‌شده، اولیای دم با روحیه عفو و رأفت اسلامی، رضایت قطعی خویش را اعلام کردند و محکومان این پرونده از قصاص نفس رهایی یافتند.

عبداللهی بیان کرد: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵گانه مطرح‌شده از سوی رئیس قوه قضاییه از ابتدای سال ۱۴۰۱، با استقبال از مشارکت معتمدان محلی برای پیگیری ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس در شورای حل اختلاف، با تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی به دنبال تحقق افزایش صلح و سازش در پرونده‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته هم ۶ زندانی از محکومان به قصاص با تلاش‌های مسؤولان قضایی استان و واحدهای مددکاری زندان‌های این استان زمینه رضایت آنان مهیا شد و از قصاص نفس رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در سال جاری نیز این تلاش‌ها با همت مضاعف ادامه دارد تا با اشاعه فرهنگ صلح و سازش که در دین مبین اسلام به آن تأکید شده است، شاهد کاهش اختلافات و توسعه بیش از پیش فرهنگ صلح و سازش در جامعه باشیم.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول