اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج؛ شهر بدون پارکینگ در ایران/بی‌توجهی مسئولان در ایجاد بهشت سارقان!

شهری که نام پایتخت طبیعت ایران را به خود گرفته و مسافران و گردشگران زیادی در آن تردد کرده و بیتوته می‌کنند و مهمتر از همه اینکه در طرح جامع شهری یاسوج، با پیوستن مناطق اقماری باید شاهد یک شهر بزرگ بیش از 300 هزار نفری باشیم که البته پارکینگ خودرو ندارد.

یاسوج؛ شهر بدون پارکینگ در ایران/بی‌توجهی مسئولان در ایجاد بهشت سارقان!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مسئولان امور شهری یاسوج در سال های اخیر در ایجاد ابتدایی ترین امکانات و فضاهای شهری در مانده بوده اند به نحوی که این شهر با جمعیت بی حد و حصر و حاشیه‌نشینی بی اندازه و به تبع تردد بالای خودرو ها از داشتن یک پارکینگ عمومی محروم است.

شهری که نام پایتخت طبیعت ایران را به خود گرفته و مسافران و گردشگران زیادی در آن تردد کرده و بیتوته می‌کنند و مهمتر از همه اینکه در طرح جامع شهری یاسوج، با پیوستن مناطق اقماری باید شاهد یک شهر بزرگ بیش از 300 هزار نفری باشیم که البته پارکینگ خودرو ندارد.

در نشست اخیر مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع اشاره شد و مسئولان ارشد قضایی نسبت به این وضعیت اعلام خطر کردند.

قطعاً مسئولان قضایی استان مشکلات کنونی را دیده و مشکلات آینده را پیش بینی کرده اند که چنین به قضیه پارکینگ خودرو وارد شده اند اما در آن سوی قضیه عزم جدی از  جانب متولیان امور شهری دیده نمی شود.

 چرا شهر یاسوج به مانند سایر شهرهای هم اندازه و هم تراز پارکینگ عمومی به معنای واقعی نداشته باشد، این گونه که معلوم است آقایان مسئول امور شهری دست روی دست گذاشته تا در آینده شاهد مشکلات بزرگتری در مرکز استان باشیم مشکلاتی که در نشست شورای قضایی یکی از آنها را سرقت خودرو عنوان کردند.

در صورت ادامه روند نه تنها شاهد مشکل بلکه با بحران روبرو خواهیم بود مشکلات اجتماعی از جمله نزاع ها بر سر پارک خودرو که اگر برای آن چاره ای اندیشیده نشود هزینه های آن برای نظام چند برابر خواهد بود.

به گزارش فارس؛ در نشست شورای پیشگیری از وفوع جرم استان رئیس کل دادگستری با اشاره به افزایش آمار سرقت های خرده از خودروها و طراحی محیطی در شهر یاسوج گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش خرده سرقت ها نداشتن پارکینگ مناسب در شهر یاسوج است و باید شهرداری در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

 نگین تاجی تأکید کرد: لازم است شهرداری ها در حوزه عمرانی با کمیسیون های ماده 100 و نظام مهندسی نسبت به تأمین پارکینگ نهایت دقت را کنند تا پارکینگ ها در ساختمان ها نیز حذف نشود.

معاون قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هم به عدم پارکینگ در ساخت و سازهای چند طبقه در مرکز استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سنوات گذشته در حوزه شهر یاسوج، به مقوله پارکینگ توجهی نشده و در شهرهای بزرگ استان هم همینطور است عدم تأمین پارکینگ سبب پارک شدن در خیابانها شده و موجب بروز سرقت های خرد در داخل خودروها می‌شود که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را را درگیر کرده و برای مردم دردسر ایجاد می‌کند.

معاون قضایی دادگستری استان در ادامه اظهار داشت: در شهرداری و نظام مهندسی به شدت با موضوع به کارگیری و تغییر کاربری پارکینگ توجه و به ویژه در کمیسیون ماده صد و در حوزه شهری بحث روشنایی سازی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول