اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بررسی تحولات منطقه و اوکراین در دیدار هیات آمریکایی با مقامات امارات

هیات بلند پایه آمریکایی متشکل از اعضای ارشد شورای امنیت ملی این کشور در ابوظبی با مقامات امارات درباره تحولات منطقه و اوکراین رایزنی کردند.

بررسی تحولات منطقه و اوکراین در دیدار هیات آمریکایی با مقامات امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیات بلندپایه آمریکایی شامگاه دوشنبه با مقامات امارات در ابوظبی دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این هیأت مرکب از «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه، «لوید آستین» وزیر دفاع و «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا است.

بلینکن و هریس با «محمد بن زاید» رئیس جدید امارات دیدار کرده  و از طریق رئیس جمهور آمریکا درگذشت خلیفه بن زاید رئیس سابق امارات را به وی تسلیت گفتند.

وی همچنین به طور جداگانه با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات هم دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در شام کاری با همتای اماراتی خود در ابوظبی چشم انداز روابط راهبردی دو کشور و فرصت‌هایی را که برای رشد و توسعه همکاری‌های مشترک در همه زمینه‌ها فراهم می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار داد.

دو طرف همچنین در مورد وضعیت منطقه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک از جمله تحولات بحران اوکراین گفت‌وگو کردند.

عبدالله بن زاید آل نهیان گفت که امارات عربی متحده عربی تحت رهبری محمد بن زاید آل نهیان، رئیس  این کشور، مشتاق تقویت روابط راهبردی خود با ایالات متحده برای دستیابی به منافع متقابل دو کشور و کمک به تحکیم ارکان  امنیت و ثبات در منطقه و برآورده کردن آرزوهای مردم امارات برای توسعه و رفاه است.

دولت آمریکا مدعی شده هدف از اعزام این تیم تسلیت به امارات متحده عربی بابت درگذشت حاکم این کشور است، اما تحلیلگران اعزام این هیأت را در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین و تلاش کشورهای غربی جهت یافتن جایگزین برای نفت روسیه قابل توجه می‌دانند.

کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکنون موضعی درباره جنگ اوکراین اتخاذ نکرده‌اند. از طرف دیگر، در روزهای گذشته گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه عربستان سعودی و امارات متحده عربی درخواست  دولت بایدن برای افزایش تولید نفت را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول