اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ورزش پهلوانی، مکتب تربیت و فرهنگ است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ورزشی پهلوانی فقط قهرمانی نیست بلکه تربیت و فرهنگ است و در خود رشد و تعالی انسان را به دنبال دارد بنابراین باید این ورزش و مکتب را جدی گرفت.

ورزش پهلوانی، مکتب تربیت و فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی طهرانچی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات سراسری کشتی پهلوانی و هنرهای فردی اظهار کرد: امیدواریم با فراهم کردن فضاهای ورزشی  شادابی را برای جوانان رقم بزنیم.

وی بیان کرد: مسابقات ورزشی پهلوانی فقط قهرمانی نیست بلکه تربیت و فرهنگ است و در خود رشد و تعالی انسان را به دنبال دارد بنابراین باید این ورزش و مکتب را جدی گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آدابی که جوانان در ورود به تشک در کشتی زورخانه‌ای دارند تصریح کرد: این آداب اجتماعی، دینی و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارد و خدا را شاکریم که جوانان ما در این مرام هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر است که میزبان ورزشکاران زورخانه‌ای این ورزش اصیل ایرانی و اسلامی است و امیدواریم میزبانی خوبی داشته باشیم.

ابوالفضل یداللهی بیان کرد: این مسابقات در گرامیداشت کنگره ۸ هزار شهید استان همدان برگزار شده که دبیر علمی پژوهشی دومین کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان نیز بر عهده دانشگاه است که باعث افتخار است.

اهدای شال پهلوانی به ۳ شهید شاخص همدان

به گزارش فارس، در آیین پایانی امیرمحمد طاهرخانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان به عنوان پهلوان سال دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد.

همچنین شال پهلوانی به منظور تجلیل از خانواده‌های شهدا به شهید شاخص ورزش کشور علیرضا شمسی‌پور، شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۱ شهید محمدرضا مازویی و شهید شاخص شهرستان همدان شهید امیر طلایی اهدا شد.

در ادامه شال پهلوانی به بیژن حیدری ورزشکار همدانی، پزشک متخصص ارتوپد و داور نمونه فوتبال در سال ۱۴۰۱ تجلیل شد و دکتر مسچی کهن پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای همدان شال پهلوانی را به محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهدا کرد.

در پایان از برگزیدگان نخستین دوره مسابقات سراسری کشتی پهلوانی و هنرهای فردی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور تقدیر و قدردانی شد‌

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول