اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اقناع‌ افکار عمومی برای طرح اصلاح اقتصادی دولت

فرماندار بیرجند گفت: اقناع سازی، روشنگری و اعتمادبخشی اقشار آسیب‌پذیر جامعه درخصوص محسنات طرح اصلاح ارز ترجیحی‌ و توزیع عادلانه یارانه باید در دستور کار همه مسؤولان و رسانه‌های گروهی قرار گیرد.

اقناع‌ افکار عمومی برای طرح اصلاح اقتصادی دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فاضلی‌‌فرد فرماندار بیرجند عصر امروز در سومین جلسه هماهنگی تنظیم بازار شهرستان اظهار داشت: طرح اصلاح ارز ترجیحی‌، در حقیقت جراحی عمیق اقتصادی است که بطور طبیعی اثراتی را در پی خواهد داشت و عده‌ای نیز برای به نتیجه نرسیدن آن کارشکنی‌هایی را خواهند کرد.

وی افزود: یارانه را باید در اختیار تولیدکننده، زنجیره توزیع و یا هم مصرف کننده داد که پیش از این بیش از ۷۰ درصد ارز ترجیحی نصیب دلالان و قاچاق‌چیان‌ کالاهای صادراتی می‌شده است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: بسیاری از مصوبین‌ وضعیت موجود کشور از اجرای این طرح  بیمناک‌اند و منافع بسیاری از دلالان‌ و سوء استفاده‌های اقتصادی درخطر افتاده و مقاومت‌هایی را خواهند داشت‌ و برخی نیز ناآگاهانه آتش‌بیار معرکه شده‌اند.

فاضلی‌فرد یادآور شد: در خصوص قیمت‌گذاری اقلام مصرفی متأثر از وضعیت‌ موجود باید توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا نگرانی‌های مردم مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه هیچگونه مسئله‌ای در تأمین‌ کالاهای اساسی و مصرفی در شهرستان بیرجند وجود ندارد،تأکید کرد: سازمانهای عضو ستاد تنظیم بازار باید در توزیع مستمر کالاها اهتمام داشته و بازرسی‌های خود را افزایش دهند.

فرماندار بیرجند گفت: باید هرچه سریعتر جلسات ساماندهی آرد و نان تشکیل و نسبت به ساعت کاری نانوایی‌ها اقدام و کیسه‌های آرد خبازی متحدالشکلی با قیمت مصوب در بین جامعه هدف توزیع شود.

فاضلی‌فرد: اقناع سازی، روشنگری و اعتمادبخشی اقشار آسیب‌پذیر جامعه درخصوص محسنات طرح اصلاح ارز ترجیحی‌ و توزیع عادلانه یارانه باید در دستور کار همه مسؤولان و رسانه‌های گروهی قرار گیرد.

وی با رد شایعه مسدود سازی و یا برگشت مرحله نخست مبلغ واریزی یارانه به حساب واجدین شرایط گفت: بسیاری از افرادی که در لیست دهک‌های ۱ تا ۹ قرار نگرفته و پیش از این یارانه دریافت می‌کرده‌اند با دستور رئیس جمهور یارانه را دریافت و با ثبت اعتراض خود در سامانه از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴
.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول