اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تعیین ساز و کار واردات خودرو به‌منظور عدم فشار بر منابع ارزی در اختیار دولت است

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تشریح جزئیات نشست اعضای این کمیسیون با رئیس کل بانک مرکزی گفت: اعضا تأکید کردند سازوکار و شرایط واردات خودرو در اختیار دولت است و باید مدیریت کند تا به منابع ارزی کشور فشار وارد نشود.

تعیین ساز و کار واردات خودرو به‌منظور عدم فشار بر منابع ارزی در اختیار دولت است

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون با رئیس کل و معاونان بانک مرکزی که به میزبانی بانک مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه، اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره موضوعات مختلف مطرح در صنعت و معدن کشور با رئیس کل بانک مرکزی در میان گذاشتند.

وی افزود: اعضای کمیسیون به مسائلی همچون ارز مورد نیاز برای واردات خودرو و لزوم همراهی بانک مرکزی و برداشتن موانع غیرضروری از سر راه صادرکنندگان و واردکنندگان و نیز تامین ارز کافی برای سایر حوزه‌های تولید، تاکید کردند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نمایندگان همچنین این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌ یادآوری کردند که برخی بانک‌های عامل در زمینه تولید با تولیدکنندگان همراهی کافی را‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارند که لازم است، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نظارت کافی بر عملکرد این بانک‌ها داشته باشند؛ همچنین جهت‌دهی نقدینگی به سمت تولید و فراهم کردن تدریجی زیرساخت‌های بانکداری اسلامی، از دیگر تاکیدات اعضای کمیسیون بود.

حسینی کیا گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن همچنین بر لزوم مدیریت و نظارت بر بازار ارز با توجه به حذف ارز ترجیحی و نیز تنظیم دقیق سیاست‌های پولی و مالی تاکید کردند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی هم در این نشست از برنامه‌ریزی این نهاد برای تنظیم روابط ارزی با کشورهای مختلف و تلاش برای برقراری ثبات در بازار ارز کشور خبر داد و تاکید کرد، ارز مورد نیاز برای حوزه تولید تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: مسئولان بانک مرکزی این نگرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم مطرح کردند که در خصوص واردات خودرو نگران فشار به منابع ارزی کشور هستند و نمایندگان نیز این نکته را‌‌‌‌‌‌‌‌ یادآوری کردند که این مسأله در اختیار دولت است تا سازوکار واردات از جمله میزان واردات خودرو و شرایط آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ تعیین کند و لذا خود دولت باید مدیریت کند تا به منابع ارزی کشور فشار وارد نشود.

حسینی‌کیا تصریح کرد: تعرفه واردات خودرو طبق قانون قبلی 85 درصد است و میزان و شرایط آن نیز به تشخیص دولت خواهد بود که احتمالا از 7 تا 20 هزار دلار در نظر گرفته خواهد شد و البته این موضوع فعلا در دولت در دست بررسی کارشناسی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول