اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اتصال ۹۰ درصدی روستاهای استان آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت تا پایان سال

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۹۰ درصدی روستاهای استان به اینترنت پرسرعت تا پایان سال خبر داد و گفت: از ۲۱۹۶ بالای ۲۰ خانوار تاکنون ۱۶۷۴ روستا دارای اینترنت پر سرعت هستند روستاهای فاقد اینترنت تا پایان امسال به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند.

اتصال ۹۰ درصدی روستاهای استان آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ‍ قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه در جامعه کنونی بیشتر کسب و کارها به صورت اینترنتی انجام و انتظارات در خصوص کیفیت اینترنت افزایش یافته استاظهار داشت: وزارت اطلاعات و ارتباطات در تلاش است مردم از دولت الکترونیک و با کیفیت خوب بهرمنده شده و خدمات‌رسانی به تمام روستاها در اولویت امر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تجهیزات  وزارت ارتباطات وارداتی و دارای هزینه زیادی است تصریح کرد : زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان در دوران کرونا  از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم بوده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی تصریح کرد : از ۲۱۹۶ بالای ۲۰ خانوار تاکنون ۱۶۷۴ روستا دارای اینترنت پر سرعت هستند و روستاهای فاقد اینترنت  تا پایان امسال  سعی می‌شود به اینترنت پر سرعت متصل شود .

جلیلی‌نژاد یادآور شد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰  درصد روستاهای استان است.

وی با اشاره به اعتبار لازم برای اتصال روستاهای باقی مانده استان به اینترنتی پرسرعت یادآور شد: هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتصال روستاهای باقیمانده به اینترنت پرسرعت نیاز است.

جلیلی‌نژاد اضافه کرد: به رغم آنکه مصرف پهنای باند استان ٣برابر شده ولی در حال حاضر فقط از یک سوم ظرفیت پهنای باند استفاده می‌کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به تاکید وزارت به هوشمندسازی تکنولوژی در حوزه پست اذعان کرد: با توجه به محدود بودن نامه‌رسان در حوزه پست تعللی در این بخش وجود دارد و با توجه به دولتی بودن این حوزه استخدام نیرو انجام نگرفته و امید است با توجه هوشمندسازی در این بخش اتفاقات بهتری رخ دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول