اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

450 مرکز حل اختلاف همیاران صلح در خراسان رضوی راه اندازی شد

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی خراسان رضوی گفت: در ادامه سیاست‌های کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با رویکرد صلح و سازش، ۴۵۰ مرکز حل اختلاف همیاران صلح در مساجد خراسان رضوی راه اندازی شده‌است.

450 مرکز حل اختلاف همیاران صلح در خراسان رضوی راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، محمود رفسنجانی معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی خراسان رضوی در مراسم راه‌اندازی شعب حل اختلاف مساجد تربت حیدریه گفت: در ادامه سیاست‌های کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی با رویکرد صلح و سازش، ۴۵۰ مرکز حل اختلاف همیاران صلح در مساجد خراسان رضوی راه اندازی شده‌است.

وی افزود: شعبه‌های حل اختلاف مساجد با نام همیاران صلح زمینه کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی، کم کردن هزینه‌های مراجعان و جلوگیری از اتلاف زمان نیروهای انتظامی بویژه در روستاها را فراهم کرده‌است.

رفسنجانی خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید رییس قوه قضاییه باید صلح و سازش در مقابل قضاوت تقویت شود، گفت: اختلاف، جزو لاینفک زندگی اجتماعی است که باید با صلح و سازش به اختلافات خاتمه داد و از ظرفیت‌های موجود در این خصوص استفاده کرد.

وی افزود: توسعه پدیده صلح و سازش از طریق شعب حل اختلاف و همیاران مساجد به خوبی می‌تواند محقق شود و باید به سمت صلح و سازش تغییر رویکرد داد. مساجد از پایگاه‌های اثرگذار در مقاطع مختلف تاریخی هستند و تشکیل شعب همیاران حل اختلاف مساجد، اقدام مهمی در این راستا بود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۸۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول