اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش مدت زمان بستری مبتلایان کرونا با مصرف«شربت گیاهی موکوزیفت»

پزشک طب سنتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک مصرف شربت گیاهی موکوزیفت با پایه زنیان را یکی از راهکارهای کاهش مدت زمان بستری مبتلایان کووید ۱۹ برشمرد.

کاهش مدت زمان بستری مبتلایان کرونا با مصرف«شربت گیاهی موکوزیفت»

مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در دوران اپیدمی کووید ۱۹ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک و دکتر لطیفی متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه که یکی از مجریان اصلی این طرح بود موفق به تهیه شربت گیاهی موکوزیفت با پایه زنیان شدند که با همکاری گروه عفونی و پزشکان طب سنتی دانشگاه به نتیجه رسید و ضمن تجاری سازی و موفقیت در کارآزمایی بالینی به بازار عرضه شد.

وی ادامه داد: این پروژه تحقیقاتی باعث کاهش مدت زمان بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان شد که در جای خود موفقیتی چشمگیر محسوب میشود.

پزشک طب سنتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک  تاکید کرد: در دوران اپیدمی کووید ۱۹ گروه طب ایرانی و متخصصین طب سنتی همگام با سایر متخصصین به ویزیت بیماران و مشاوره در سلامتکده های کوثر، ساعی و بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) مشغول بودند و با توان حداکثری ارایه خدمت می کردند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز متخصصین طب سنتی در سلامتکده های کوثر و ساعی آماده ارائه خدمت و مشاوره به گروه های هدف هستند.

کاهش شاخص ضریب شدت واگیری کووید ۱۹

پزشک طب سنتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه شاخص ضریب شدت واگیری بیماری کووید ۱۹ به شدت کاهش یافته است،گفت: تاکنون ویروس کووید ۱۹ برخلاف بسیاری از پیش بینی هایی که در خصوص اپیدمی بیماری شده است، عمل کرده به طوری که برخی از محققین اعتقاد داشتند که پس از تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در راستای عادی انگاری ها و بازگشایی مدارس، اپیدمی کووید ۱۹ را خواهیم داشت اما به مدد واکسیناسیون حداکثری آحاد مردم جامعه و ایمنی که از ابتلا بدست آمده، شاهد فروکش کردن ویروس منحوس و کاهش آمار ناشی از آن هستیم.

وی اظهار کرد: در صورت عدم شیوع سویه جدید کووید ۱۹، پیش بینی می شود که همچنان شاهد کاهش آمار ابتلا، بستری و فوتی ناشی از آن خواهیم بود و در پاییز سالجاری شدت بیماری دیگر همانند قبل نخواهد بود.

مرادی تاکید کرد: همچنان رعایت نکات بهداشتی توصیه می‌شود چرا که این مهم علاوه بر کووید ۱۹ از ابتلا به سایر بیماری‌های تنفسی نیز پیشگیری می‌کند.

 انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول