اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

آموزش اجرای نمایش به کودکان در نمایشگاه کتاب/ نقاشی بکش، جایزه بگیر!

فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب روزانه با برگزاری کارگاه‌های مختلف، کودکان را با قصه‌گویی و اجرای نمایش با صورتک‌های جذاب آشنا می‌کند و کودکان برقراری ارتباط با دیگران را می‌آموزند.

آموزش اجرای نمایش به کودکان در نمایشگاه کتاب/ نقاشی بکش، جایزه بگیر!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، فرهنگسرای کتاب امسال با حضور در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب سایه‌بان شهر» میزبان بازدیدکنندگان از این دوره از نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) است.

یکی از برنامه‌های این بخش، اجرای نمایش برای کودکان، متناسب با کتاب‌های مختلف است؛ به طوری که روزانه برخی از شاعران و تصویرگران کودک با حضور در فرهنگسرای کتاب برای کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه‌های آموزنده و شاد می‌پردازند.

همچنین اختصاص بخشی برای نقاشی کودکان، قصه‌خوانی و تصویرگری موجب شده تا کودکان و نوجوانان مخاطب اصلی این غرفه باشند. روزانه در فرهنگسرای کتاب، کارگاه نمایش نیز برگزار می‌شود که در این کارگاه کودکان با قصه‌گویی نیز آشنا می‌شوند و پس از آن، آموخته‌های خود را به اجرا در می‌آوردند و با قرار دادن صورتک اشخاص و حیوانات مختلف، جای آنها سخن گفته و به صورت بداهه، نمایشی جذاب را در معرض دید سایر بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

به گفته یکی از مسؤولان غرفه فرهنگسرای کتاب، در این بخش علاوه بر آموزش اجرای نمایش و تقلید صدا، صورتک‌هایی به کودکان داده می‌شود تا از پشت آن به اجرای نمایش بپردازند. این اقدام مزایای مختلفی دارد؛ به طوری که ممکن است، کودکانی که به هر دلیلی خجالتی هستند، با قرار دادن صورتک، بهتر با دیگران ارتباط برقرار کنند و در برنامه‌های جمعی مشارکت داشته باشند.

معرفی کتاب مناسب برای افراد با سنین مختلف از دیگر اقدامات فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که روزانه برخی از نویسنده‌ها با حضور در این غرفه، با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و به معرفی کتاب خود می‌پردازند. همچنین در بخشی از این غرفه، کودکان می‌توانند نقاشی شغل مورد علاقه خود را بکشند و جایزه بگیرند.

 همچنین کارگاه کرسی کتاب در ساعات پایانی نمایشگاه به بررسی آثار برتر و همچنین شاهنامه‌خوانی می‌پردازد و شعر و موسیقی بومی در این غرفه پخش می‌شود تا افراد از طریق موسیقی، با فرهنگ و آداب مناطق مختلف کشور آشنا شوند. البته برای این منظور، برخی از موسیقی‌دان‌ها و افراد آشنا با این حوزه، در غرفه به تحلیل و بررسی موسیقی اهتمام دارند.

غرفه فرهنگسرای کتاب از سمت متروی تهران در اوایل ورودی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) قرار دارد که بسیاری از بازدیدکنندگان می‌توانند قبل از ورود به شبستان و غرفه‌های متعدد نمایشگاه کتاب، از فضای این بخش استفاده کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) دایر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول