اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

استقرار ۲۸۴ شرکت دانش بنیان در استان البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز اعلام کرد: بنا به گزارش مرکز مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت و به استناد آمار اعلامی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم اکنون 284 شرکت و موسسه دانش بنیان در استان البرز مستقر و در حال فعالیت هستند.

استقرار ۲۸۴ شرکت دانش بنیان در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رامین ربیعی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از دانش بنیان‌ها در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، گفت: با تحلیل ارائه شده از میزان تولیدات و فروش شرکت های دانش بنیان طبق مهمترین محصولات هر استان و بر اساس میزان فروش بالای یک میلیارد تومان در سال، استان البرز با ۲۸۴ شرکت دانش بنیان، جایگاه دومی کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین با ۱۶ هزار و ۲۴۹ نفر در شاخص اشتغال بعد از استان تهران در جایگاه دوم را کسب نموده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به صدور ۱۵۴ فقره پروانه بهره برداری از مجموع شرکت های دانش بنیان مستقر در استان گفت: خوشبختانه روند تجاری سازی محصولات دانش بنیان و تولید انبوه محصولات در این حوزه در استان البرز روند مناسبی را طی می کند و هم اکنون نیز برای ۷۴ طرح جدید دانش بنیان در استان البرز جواز تاسیس صادر شده و مراحل اجرایی پروژه های خود را طی می کنند.

ربیعی اضافه کرد: بر اساس میزان پراکندگی نوع صنعت، استان البرز در حوزه‌های فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ملزومات و تجهیزات پزشکی، برق و الکترونیک و مخابرات و سیستم های خودکار، رتبه دوم و در حوزه های مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صمت البرز گفت: در سال‌هایی که شاهد تحریم‌های بسیار سنگینی بودیم یکی از ارکان مهمی که اقتصاد ما را سر پا نگه داشت اتکای کشور به شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

ربیعی گفت: امسال مقام معظم رهبری با نگاه تیزبینانه و دقیق خود در حوزه تولید، نقش شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه را پررنگ‌تر دیده اند و به اهمیت تولید دانش بنیان برای عبور از چالش‌های مختلف اقتصادی، توسعه و حل مشکلات مختلف کشور توجه ویژه ای نشان داده اند چرا که با اتکا به ظرفیت های حوزه دانش بنیان می‌توان گام های بزرگ و موثری در جهت توسعه صادرات با ارزش افزوده بالا، اشتغالزایی و رقابت با محصولات خارجی برداشت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول