اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

یک گیلانی به دنبال ریاست فدراسیون شمشیربازی

وزارت ورزش با پایان یافتن دوره ریاست باقرزاده، برای فدراسیون شمشیربازی سرپرست تعیین می‌کند و یک گیلانی به دنبال احراز پست ریاست فدراسیون شمشیربازی است.

یک گیلانی به دنبال ریاست فدراسیون شمشیربازی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دوره ریاست فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی بیست و پنجم اردیبهشت به پایان می‌رسد و شهرام ضمیریان رییس سابق هیات شمشیربازی گیلان برای انتخابات فدراسیون کاندیدا شده است.

شهرام ضمیریان کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی رئیس هیات شمشیربازی استان گیلان و مدیریت تنها باشگاه خصوصی شمشیربازی ایران است. 

با وجود اینکه ثبت نام کاندیداها بهمن ۱۴۰۰ انجام شد اما هنوز تاریخ انتخابات مشخص نیست. براین اساس وزارت ورزش در نظردارد در ۲۴ ساعت آینده سرپرست فدراسیون را معرفی کند. 

محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجلیل از تیراندازان معرفی سرپرست برای فدراسیون شمشیربازی را تایید کرد و البته هنوز مشخص نیست سرپرست از وزارت ورزش خواهد بود یا فدراسیون. 

فضل‌الله باقرزاده رییس کنونی فدراسیون شمشیربازی، رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی و عضو هیات رییسه فدراسیون شمشیربازی، محمد رحیمی و شهرام ضمیریان رییس سابق هیات شمشیربازی گیلان برای احراز پست ریاست کاندیدا شده‌اند. 

شمشیر بازی نوعی ورزش رزمی است که دو ورزشکار در آن با استفاده از یک شمشیر مخصوص با هم مبارزه می‌کنند. 

شمشیربازی یکی از پنج رشته ورزشی است که در همه دوره‌های بازی‌های المپیک برگزار شده‌است (چهار رشته دیگر دو و میدانی، شنا، ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری هستند). 

مسابقات این رشته در سه بخش فلوره، اپه و سابر برگزار می‌شود که از نظر نوع شمشیر مورد استفاده و قوانین بازی با یکدیگر تفاوت دارند. 

شمشیربازی معلولان نیز در بازی‌های پارالمپیک به صورت شمشیربازی با ویلچر برگزار می‌شود. در رشته المپیکی پنج‌گانه مدرن نیز یکی از رشته‌های ورزشی، شمشیربازی اپه است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول