اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

دیتا پروژکتور بلند پرتاب یا کوتاه پرتاب: کدامیک اقتصادی‌ترند؟

وقتی به دنبال یک پرژکتور جدید برای سینمای خانگی و سرگرمی و یا برای اداره و اتاق‌های کنفرانس می‌گردید، عوامل مختلف زیادی هست که باید آنها را در نظر بگیرید.

دیتا پروژکتور بلند پرتاب یا کوتاه پرتاب: کدامیک اقتصادی‌ترند؟

وقتی به دنبال یک پرژکتور جدید برای سینمای خانگی و سرگرمی و یا برای اداره و اتاق‌های کنفرانس می‌گردید، عوامل مختلف زیادی هست که باید آنها را در نظر بگیرید: اینکه دستگاه  چقدر روشن است یا حداکثر رزولوشن آن چقدر است؟ آیا می‌توان آن را روی سقف نصب کرد؟ اما از بین تمام سوالات تخصصی که باید پیش از خرید یک دیتا پرژکتور از خود بپرسید شاید مهم‌ترین آنها این باشد: فرق بین پرژکتور بلند پرتاب و کوتاه پرتاب چیست؟ ما در ادامه‌ی این مطلب که از وبلاگ یکی از بهترین فروشگاه پروژکتور در ایران اقتباس کرده‌ایم؛ به تفاوت این دو نوع پرژکتور می‌پردازیم. در انتخاب دیتا پرژکتور بلند پرتاب در بازار به دنبال گزینه‌های تخصصی بودیم. گزینه‌هایی که در لیست بالاتر هستند دارای طول پرتاب استاندارد بین ۱۸۰ سانتی‌متر تا ۴٫۵ متر هستند. نکته‌ی بعدی در انتخاب این پرژکتورها، کیفیت تصویر است. پرژکتورهای Full HD یا دارای وضوح ۱۰۸۰ پیکسل مناسب‌تر هستند اما در این لیست به پروژکتورهایی با رزولوشن کمتر نیز آورده شده است که در مقابل دارای کیفیت بالا با دقت رنگ و روشنایی عالی هستند. به طور کلی، ویدیو پرژکتورهایی که شامل نرم‌افزارها و قابلیت‌های بیشتر برای افزایش کیفیت تصویر مانند الحاق تصویر، نرخ تازه‌سازی بالا و پشتیبانی از HDR مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در نهایت اینکه مواردی که در لیست بهترین ویدئو لنزهای بلند پرتاب قرار گرفته‌اند، بر اساس کیفیت ساخت و سهولت نصب طبقه‌بندی شده‌اند. امتیاز بیشتر به دستگاه‌هایی داده شده است که تنظیمات نصب تنظیم‌پذیری مانند تصحیح کیستون، زوم اپتیکال و تغییر لنز دارند. بعلاوه در این رتبه‌بندی، دستگاه‌هایی با گزینه‌های اتصال متعدد از جمله پورت‌های HDMI، پورت USB، پورت VGA و غیره نیز در نظر گرفته شده است.

تفاوت لنز بلند پرتاب و کوتاه پرتاب

تفاوت در فاصله‌ی پرتاب پرژکتور با توجه به لنز آن مشخص می‌شود و کیفیت شیشه‌های لنز نمونه‌های بلند پرتاب معمولا کمتر از نمونه‌های کوتاه پرتاب است. اندازه‌گیری کوتاه یا بلند بودن لنز، صرف‌نظر از برند، بر اساس محدوده‌ی قرارگیری توان لنز نسبت به صفحه نمایش برای ایجاد یک تصویری ۱۰۰ اینچی، طبقه‌بندی می‌شود. مدل‌های بلند پرتاب برای ایجاد یک تصویر ۱۰۰ اینچی لازم است در فاصله‌ی ۱۸۰ سانتی‌متری یا بیشتر از  پرده نمایش قرار گیرد. مزیت لنزهای پرتاب بلند (علاوه بر قیمت کمتر نسبت به نمونه‌های پرتاب کوتاه) این است که این گزینه‌ها انتخابی عالی برای سالن‌های بزرگ یا فضاهای نمایشگاهی مانند تئاتر فضای باز، کنسرت، ارائه‌های تجاری و غیره هستند.

ویژگی‌های لنز کوتاه پرتاب

از طرف دیگر، لنز کوتاه پرتاب دارای لنزهایی هستند که می‌تواند از فواصل کوتاه‌تر، تصاویر ۱۰۰ اینچ یا بزرگ‌تر نمایش دهد. از یک دیوار یا صفحه نمایش می‌توان برای این دستگاه استفاده کرد. اولین مزیت خرید این دیتاپرژکتور این است که به فضای کمتری برای فرستنده تصاویر و صفحه نمایش نیاز دارند و به این ترتیب حضور افراد بیشتر مانع از نور پروژکتور نخواهد شد. دستگاه پرتاب کوتاه برای خانه‌ها، آپارتمان‌ها یا اتاق‌هایی با متراژ کم مناسب است اما از قیمت بالاتری هم برخوردار است. خیلی از افراد از این دستگاه های پرتاب کوتاه برای گیمینگ استفاده می‌کنند زیرا برای یک تصویر بزرگ خیره‌کننده و ایجاد دیوارهای ویدئویی به فضای زیادی نیاز نیست. 

معرفی بهترین گزینه‌های بلند پرتاب سال ۲۰۲۲

وقتی نوبت به یافتن بهترین لنزهای پرتاب بلند می‌رسد باید چند ویژگی و عملکرد متفاوت را در نظر بگیرید. در انتخاب و خرید دستگاه مناسب برای نیازهای خود، توصیه می‌کنیم عواملی مانند کیفیت تصویر، دقت رنگ، وضوح و سهولت نصب را در نظر بگیرید. بهترین پروژکتورهای سینمای خانگی حداقل رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل را دارند اما اگر به محصولی مقرون به صرفه‌تر نیاز دارید، می‌توانید به گزینه‌ای با وضوح پایین‌تر نیز رضایت بدهید. همچنین باید یک دستگاه پرتاب بلند انتخاب کنید که روشنایی کافی برای اتاق مورد نظر شما را داشته باشد اما معمولا روشنایی مناسب ۲۵۰۰ انسی لومن در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب به معرفی چند نمونه از بهترین لنزهای بلند پرتاب سال ۲۰۲۲ پرداختیم و به طور مختصر در مورد مشخصات و ویژگی‌های هر کدام از آنها صحبت کردیم. اگر تصمیم دارید به خرید دستگاه بلند پرتاب دارید، اول باید از خودتان بپرسید که برای چه مصارفی می‌خواهید آن را استفاده کنید و در نهایت قیمت دستگاه هزینه‌ی مورد نظر برای خرید را نیز در نظر بگیرید. امیدواریم نکاتی که در این مورد نوشتیم برای شما مفید باشند و به شما در انتخاب بهترین دستگاه پرتاب بلند کمک کنند. برای خرید انواع پروژکتورها و لوازم جانبی مربوط به آنها و اطلاع از قیمت ویدئو پرژکتور خانگی ۴K می‌توانید به فروشگاه اینترنتی تهران پروژکتور مراجعه کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول