اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناسان سازمان ملل: ترور «ابو عاقله» جنایت جنگی است

کارشناسان حقوقی سازمان ملل متحد تأکید کردند که ترور «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، در حد جنایت جنگی است.

کارشناسان سازمان ملل: ترور «ابو عاقله» جنایت جنگی است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان حقوقی سازمان ملل متحد در بیانیه مشترکی تأکید کردند که قتل شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره با لباس خبرنگاری، در حد جنایت جنگی است.

این بیانیه توسط «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر در فلسطین اشغالی سال ۱۹۶۷، «موریس تیدبال بینز» گزارشگر ویژه در مورد اعدام‌های غیرقانونی، «ریم السالم» گزارشگر ویژه در امور خشونت علیه زنان و «ایرن خان» گزارشگر ویژه در خصوص ترویج و حمایت از حق آزادی عقیده و بیان، صادر شده است.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، کارشناسان مذکور ترور شیرین ابو عاقله را محکوم کرده و خواستار اجرای تحقیقات شفاف، سریع، فراگیر و مستقل درباره قتل او شدند. آن‌ها همچنین تأکید کردند که ترور ابو عاقله در راستای افزایش میانگین تجاوزات علیه خبرنگاران به ویژه روزنامه‌نگاران فلسطینی است به گونه‌ای که از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از ۴۰ روزنامه‌نگار فلسطینی کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

کارشناسان سازمان ملل همچنین با اشاره به افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری، تأکید کردند که ترور ابو عاقله حمله‌ای خطرناک علیه آزادی مطبوعات و آزادی بیان است. در این بیانیه آمده است که اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران یادداشت رسمی به دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران در اراضی اشغالی فلسطین ارائه کرده و خواستار تحقیق درباره ترور ابو عاقله شدند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده که عدم بازخواست رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب این جنایت‌ها باعث تشویق این رژیم به اجرای اعدام‌های غیرقانونی می‌شود.کارشناسان سازمان ملل همچنین بر ضرورت برچیده شدن تمامی اشکال اشغالگری اسرائیل در کرانه باختری، پایان دادن به محاصره غزه و توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی تأکید کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول