اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فارس من| برخورد قاطع پلیس با اقدامات بی‌شرمانه زورگیران در دستور کار

سخنگوی پلیس در پاسخ به پرسش فارس از برخورد قاطع پلیس با اقدامات بی‌شرمانه زورگیران خبر داد.

فارس من| برخورد قاطع پلیس با اقدامات بی‌شرمانه زورگیران در دستور کار

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش فارس در خصوص چگونگی برخورد پلیس با زورگیران و چرایی گستاخ شدن مجرمان که در روز روشن اقدام به کیف قاپی، موبایل قاپی و زورگیری از ناموس مردم می‌کنند اظهار داشت: پلیس در راستای برخورد با جرایم خشن طرح‌های مختلفی را در کشور اجرا کرده و تعداد زیادی متهم در این زمینه شناسایی و دستگیر شده اند؛ افرادی که سوابق متعددی در زورگیری داشته‌اند.

 سردار حاجیان تصریح کرد: آنچه که مهم است این است که موضوع امنیت جانی مردم خط قرمز پلیس است و هر کسی که در فضای مجازی و چه در جامعه باعث رعب و وحشت برای مردم شده و ناامنی ایجاد کند پلیس به عنوان جرم مشهود ورود کرده و برخورد می‌کند؛ در این رابطه اگر در صحنه جرم متهم از فرمان پلیس تمکین نکند اقدام متناسب و سخت متناسب با جرم انجام شده، اعمال خواهد شد.

 معاون اجتماعی و فرهنگی انتظامی کشور اعلام کرد: اگر فردی با قمه و سلاح گرم و قداره مردم را تهدید کند در صورتی که از فرمان پلیس اطاعت کند دستگیر و تحویل مراجع قضایی می‌شود اما اگر تمکین نکند برخورد قاطعی صورت خواهد گرفت؛ در حد همان اقدام مجرمانه و متناسب با همان جرم.

 سخنگوی پلیس به اراذل و اوباش‌ی که قصد رعب و وحشت داشته و همچنین زورگیرانی که با اقدامات بی شرمانه موجب ناامنی مردم می شوند هشدار داد که با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد و پلیس در همان صحنه جرم با آنها برخورد خواهد کرد.

سخنگوی پلیس مسئله مهم در این زمینه را عدم تناسب مجازات با اقدامات مجرمانه افراد دانست و گفت: باید مجازات در نظر گرفته در قانون متناسب با افعال مجرمانه مرتکبین بوده تا بازدارندگی لازم را داشته باشد؛ همچنین باید در ترکیبات رسیدگی قاعدتاً این افراد شامل تخفیفات قانونی نشده و برخورد قانونی با آنها انجام شود حتی در زندان‌ها نیز در محل نگهداری آنها باید مجازات ها در نظر گرفته شده تا اصلاح و تربیت شوند نه اینکه جسورتر و گستاخ تر به جامعه باز گردند.

 سردار حاجیان گفت: افزایش اختیارات قانونی ،بازنگری در مجازات و اصلاح قوانین می‌تواند مثمر ثمر باشد. سخنگوی پلیس خاطرنشان کرد: آنچه وظیفه پلیس است ردیابی، شناسایی و دستگیری مجرمان است که در این زمینه توفیقات مثبتی داشته ایم.

گفتنی است مخاطبان فارس من با درج پویشی با موضوع برخورد قاطع پلیس با زورگیران پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول