اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیش‌‌بینی عضو حزب‌الله درباره نتیجه انتخابات لبنان

عضو شورای مرکزی حزب‌الله پیش‌بینی کرد که گروه‌های حامی مقاومت اکثریت آراء را در انتخابات پارلمانی کسب کنند.

پیش‌‌بینی عضو حزب‌الله درباره نتیجه انتخابات لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، «بلال اللقیس» عضو شورای مرکزی حزب‌الله گفت، طرف‌های آمریکایی، سعودی و فرانسوی به شکلی بی سابقه در انتخابات لبنان مداخله می‌کنند و مبالغی هنگفت به رسانه‌ها برای حمله به مقاومت و متحدان آنها می‌دهند.

وی در خصوص پیش‌بینی خود در خصوص نتیجه انتخابات پارلمانی لبنان به خبرگزاری فارس گفت، گروه‌های حامی مقاومت همانهایی هستند که اکثریت را به دست خواهند آورد و با متحدان داخلی ثابت خواهند کرد که هویت لبنان همان مقاومت است.

اللقیس درباره مداخله غرب در امور لبنان بویژه در ایام انتخابات تأکید کرد، آمریکا، سعودی و فرانسه به شکلی بی سابقه دخالت می‌کنند، لیست‌های انتخاباتی تشکیل می‌دهند، در میان نامزدها پرسه می‌زنند، به رسانه‌ها برای حمله به مقاومت مبالغ هنگفت می‌دهند اما با این وجود دچار سردرگمی هستند و نمی‌دانند چه می‌خواهند. گفتمان سیاسی آنها دچار ورشکستگی و عدم موضوعیت است خصوصا اینکه بیشتر مفسدان از «جماعت آمریکا و متحدان آنها در لبنان» هستند.

 وی ادامه داد، با این وجود گمان نمی‌رود که اینگونه پول‌پاشی‌ها منجر به تغییر در نتایج انتخابات شود.

اللقیس سپس گفت: لبنانی را می‌خواهیم که آقای خود و مستقل از شرق و غرب باشد، لبنانی که شبیه به خودش باشد و پذیرای طرف‌هایی باشد که در راستای حمایت از حاکمیت و گزینه‌های متعدد لبنان هستند؛ لبنان نیاز به روسیه، ایران و چین دارد نه فقط فرانسه و آمریکا و ... .

وی در خصوص رابطه با طرف‌های مختلف در لبنان هم گفت: خواستار تقویت روابط با طرف‌های مختلف بویژه متحدان مسیحی‌مان هستیم زیرا از سوی آمریکا و سعودی مورد هدف قرار گرفته‌اند. می‌خواهیم که که لبنان در موقعیت انسانی و خلاقی طبیعی‌اش یعنی با فلسطین و مسائل بر حق در منطقه باشد.

اللقیس در پایان گفت: ما فرصت را برای یکپارچگی نیروهای عربی بیدار با جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌بینیم، ایرانی که از عناصر قدرت برخوردار است و از مرجعیتی برخوردار است که به حاکمیت کشورها و دولت‌ها احترام می‌گذارد و به مستضعفان کمک می‌کند. همچنین در سیاست خارجی خود حکمت، تدبیر و آینده‌نگری و قابل اعتماد بودن را ثابت کرده است؛ این امر ممکن است و فرصت آن بیشتر هم می‌شود.

رأس ساعت ۷:۰۰ صبح امروز (یکشنبه/ ۲۵ اردیبهشت) به وقت لبنان (۸:۳۰ به وقت ایران) روند رأی‌گیری برای انتخابات پارلمانی لبنان در این کشور آغاز شد. در انتخابات پارلمانی امسال لبنان ۷۱۸ نفر در قالب ۱۰۳ لیست یا فهرست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان در ۱۵ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول