اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

هنرنمایی پارکوریست طبسی در مسابقات کشوری

رئیس هیأت انجمن های ورزش خراسان‌جنوبی گفت: ورزشکار طبسی برای هنرنمایی و پوشیدن پیراهن تیم ملی پارکور ایران راهی شیراز شد.

هنرنمایی پارکوریست طبسی در مسابقات کشوری

به گزارش خبرگزار فارس از طبس، ورزشکار و مربی انجمن پارکور شهرستان طبس به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شدند. «محمدمهدی قربانی‌فر» بعنوان بازیکن و «ایمان بام‌نشین» در کسوت  مربی به نمایندگی از استان خراسان جنوبی در این ماراتن ملی هنرنمایی می‌کند.

مسابقات قهرمانی پارکور آزاد کشور انتخابی تیم ملی به میزبانی استان فارس در شهر شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛ پارکور ( Parkour) یعنی عبور از موانع در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از روان‌ترین و کارآمدترین و کاربردی‌ترین و آسان‌ترین و ساده‌ترین شیوه حرکتی با کمترین انرژی مصرفی بدن از یک مبدأ به مقصد است.

«پارکور» در ایران بین فدراسیون انجمن‌های ورزشی و ژیمناستیک سرگردان است. در سطح جهان پارکور زیر نظر فدراسیون جهانی ژیمناستیک اداره می‌شود ولی در ایران این رشته زیر مجموعه انجمن‌های ورزشی فعالیت دارد.

 نامه‌های شرکت در مسابقات جهانی پارکور برای فدراسیون ژیمناستیک ارسال می‌شود اما باید انجمن‌های ورزشی به آن پاسخ دهد.

رشته ورزشی «پارکور» که در خردادماه سال ۱۳۹۷ با دستور «محمدرضا داورزنی» معاون وقت  توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وقت وزیر ورزش زیر مجموعه فدراسیون ژیمناستیک قرار گرفته بود در آذرماه سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی معرفی شد.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول