اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان هنوز 1500 کیلومتر راه روستایی خاکی دارد/ انجام 131 کیلومتر آسفالت روستایی در سال گذشته

مدیرکل راهدادری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: هرمزگان 5200 کیلومتر راه روستایی آسفالته و 1564 کیلومتر راه روستایی خاکی دارد.

هرمزگان هنوز 1500 کیلومتر راه روستایی خاکی دارد/ انجام 131 کیلومتر آسفالت روستایی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، راهداری هرمزگان به تازگی موفق شده در میان 33 اداره کل در کشور، مقام اول احداث و آسفالت راههای روستایی را کسب کند.

در همین زمینه یوسف عابدینی مدیر‌کل‌ راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگویی خبری با بیان این که در سال 1400 معادل 47 پروژه به طول 131 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است، عنوان داشت: هرمزگان در سال 1400 توانست رتبه اول احداث و آسفالت راه‌های روستایی را از آن خود کند.

به گفته وی، در استان هرمزگان هم اکنون 5200 کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد که اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نگهداری راه‌های موجود است.

عابدینی همچنین خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل شبکه راه‌های روستایی خاکی بالای ۲۰ خانوار، یکی از اولویت‌های دیگر این اداره کل است که قریب به ۱۵۶۵ کیلومتر از راههای استان هرمزگان را شامل می شود.

مدیرکل راهداری هرمزگان با اشاره به اینکه متوسط برخورداری روستاهای استان از راه آسفالته ۶۹ درصد می‌باشد، خاطرنشان کرد: از ۵۲۳ روستای باقیمانده فاقد راه در هرمزگان، تعداد ۲۵۵ روستا بالای ۲۰ خانوار، فاقد راه مناسب هستند که برای احداث این راه ها بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول