اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

حامد عسکری: دختری می‌خواست شال بخرد، اما با پولش کتاب مرا خرید

نویسنده کتاب «خال سیاه عربی» در مراسم جشن امضاء اثرش گفت: من در صفحه شخصی‌ام، رونمایی از یکی از کتاب‌هایم را اطلاع‌رسانی کردم. دخترخانمی پیام داد که من با پول‌هایی که جمع کرده بودم، می‌خواستم شال بخرم، اما کتاب شما را می‌خرم.

حامد عسکری: دختری می‌خواست شال بخرد، اما با پولش کتاب مرا خرید

 به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران، حامد عسکری با حضور در غرفه امیرکبیر در نمایشگاه کتاب با مخاطبان خود دیدار کرد و جشن امضای کتاب «خال سیاه عربی» او که پیشتر در زمان کرونا منتشر و توزیع شده بود، برگزار شد.

عسکری در حاشیه این جشن امضا درباره بازگشایی نمایشگاه کتاب بعد از وقفه دو ساله و استقبال گسترده مردم گفت: مردم ما بی‌نظیرند. کتاب کالای بسیار تُردی است. به این معنی که در لبه سینی کالاهای مورد نیاز یک خانواده قرار دارد و با اولین تکان، این کتاب است که می‌افتد.

وی تصریح کرد: حالا در گرانی روغن و ماکارونی و دیگر کالاهای اساسی ما هنوز احساس می‌کنیم که کتاب یک ارزش است، لایک و کامنت می‌گیرد و دنبال‌کننده جمع می‌کند. این به این معنی است که مردم خیلی خوبی داریم.

این نویسنده کتاب عنوان کرد: هر اتفاقی پیرامون کتاب بیفتد، در درجه اول مطلوب است و هر فعالیتی برای کتاب کمش، زیاد است و زیادش کم. هر کار برای کتاب انجام شود کم انجام شده و از طرفی کوچک‌ترین ترویجی برای کتاب، کار بزرگی است.

عسکری پیرامون استقبال پرشور مخاطبان از جشن امضاء کتابش علی‌رغم اولویت‌های اقتصادی موجود اظهار داشت: چنین تصاویری برای من بغض‌آفرین است. شب گذشته من در صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام رونمایی از یکی از کتاب‌هایم را اطلاع‌رسانی کردم. دخترخانمی پیام داد که من با پول‌هایی که جمع کرده بودم، می‌خواستم شال بخرم، اما کتاب شما را می‌خرم. من به او گفتم که کتابم را هدیه می‌دهم، اما مگر برای چند نفر می‌توان این کار را کرد؟

وی ادامه داد: در این وضعیت همه حق دارند. ناشری که تا پیش از این کاغذ را بندی ۱۴۰ هزار تومان می‌خرید، حالا باید آن را بندی یک میلیون تومان بخرد. چرخ‌‌دنده‌های کتاب به شدت تحت فشار است، کتاب «حال و هوایی از ترنج و بلوچ» اولین اثر من بود که با قیمت ۷۵۰ تومان در سال ۸۶ منتشر شد. حالا بعد از گذشت ۱۵ سال قیمت یکی از کتاب‌های من به ۷۵ هزار تومان رسیده است.

این نویسنده درباره ارزش سرمایه‌گذاری برای کتاب تصریح کرد: تمثیلی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر در مانور جنگی عرق نریزیم، باید در جنگ خون بریزیم. حالا اگر برای کتاب سرمایه‌گذاری نکنیم و آن را ترویج نکنیم، باید شاهد پس لرزه‌های آن باشیم.

عسکری پیرامون استقبال گسترده‌ مخاطبان از جشن امضای کتابش در سومین روز نمایشگاه گفت: حیات هر هنرمندی به مخاطبانش است. فیلمی که ساخته شود اگر مخاطب آن را نبیند، به این معنی است که عملاً آن فیلم ساخته نشده. کتابی هم در لپ‌تاپ نویسنده بماند و به مخاطب نرسد، انگار اصلا وجود خارجی نداشته، مخاطب عمود خیمه هنر است.

فارس هنگام انتشار کتاب «خال سیاه عربی» یادداشت و گفت‌وگویی با حامد عسکری ترتیب داده بود که می‌توانید آن را اینجا و اینجا بخوانید و ببینید.

یادآور می‌شود. کتاب‌ جدید این نویسنده با عنوان «گدار» که مجموعه خاطرات دوران کودکی حامد عسکری است نیز در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

سی ‌و ‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ و یکم آغاز شده و تا سی‌ و یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول