اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

تاریخچه و جنایات روز نکبت در سرزمین فلسطین در پرس تی وی

برنامه «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» (Palestine:Declassified) به مناسبت فرارسیدن پانزدهم ماه می و روز نکبت (یوم النکبه)، به مرور جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین می‌پردازد.

تاریخچه و جنایات روز نکبت در سرزمین فلسطین در پرس تی وی

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» به مناسبت پانزدهم ماه می که به یوم النکبه یا روز نکبت مشهور است، به فجایع صورت گرفته در این روز توسط صهیونیست‌ها می‌پردازد.

 این برنامه به تهیه‌کنندگی دیوید میلر نگاهی دارد به پانزدهم ماه می سال ۱۹۴۸ که در تاریخ روز بدنام نکبت نام گرفته و در آن صهیونیست‌ها ۷۵۰ هزار فلسطینی را از شهرهای خود اخراج و حدود ۵۳۰ روستا را از نظر قومی پاکسازی و ویران کردند. اشغالگران صهیونیست حتی نام‌های عبری جدیدی را برای این روستاها در نظر گرفتند تا بتوانند یهودیان را مستقر کنند.

کریس ویلیامسون مجری «فلسطین، محرمانه‌زدایی» به این نکته اشاره دارد که قدرت استعماری بریتانیا مسئول این فاجعه انسانی و ایجاد یک مستعمره جدید از شهرک نشینان اسراییلی در فلسطین تاریخی بوده است.

ویلیامسون همچنین به این حقیقت تاریخی اما مغفول مانده می‌پردازد که افراد استخدام شده در شبه نظامیان تروریست صهیونیستی برای شرکت در روز نکبت از بریتانیا و سایر کشورهای غربی آمده بوده‌اند.

برنامه «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» با اجرای کریس ویلیامسون شنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز یکشنبه ساعت ۱۶:۰۰، ۲۳:۰۰ و دوشنبه ساعت ۰۷:۰۰, ۰۳:۰۰ و سه‌شنبه ۰۸:۰۰ و چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی آنتن می‌رود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/۱۵۰۱۰۸ این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول