اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

حفظ جایگاه معلم در جامعه عامل قدرت کشور است

امام جمعه فردیس گفت: حفظ شان و جایگاه معلم در جامعه از مولفه های توسعه یافتگی و عامل پیشرفت و قدرت یک کشور است که باید در اولویت قرار گیرد.

حفظ جایگاه معلم در جامعه عامل قدرت کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده که با حضور مسؤولان شهرستان و جمعی از مدیران و معلمان فردیس و ناحیه ۲ کرج صبح امروز در سالن پژوهشگاه مواد و انرژی برگزار شد، حفظ جایگاه معلمان را زمینه ساز پیشرفت و توسعه  جامعه دانست و بر لزوم توجه به مشکلات معلمان و  قراردادن جایگاه ویژه و حفظ شان معلمان  در جامعه تاکید کرد. 

وی با اشاره به فرمایش امام علی (ع)، افزود: حفظ شان معلمان در جامعه قدرت می آورد چرا که معلمان منبع تولید علم هستند و  علم، تولید قدرت می کند. مهمترین مولفه ایران قوی موضوع قدرتمندی علمی است که حفظ شان و جایگاه معلم در جامعه زمینه ساز آن است.

امام جمعه فردیس همچنین یکی از مولفه های مهم توسعه یافتگی در کشورهای پیشرفته را حفظ شان معلمان و  در نظر گرفتن جایگاه ویژه برای این قشر زحمتکش ذکر کرد و گفت: اگر برای توسعه یافتگی اهمیت قائلیم باید توجه به جایگاه معلمان را در اولویت قرار دهیم. راه توسعه و پیشرفت کشور  از مسیر توجه به جایگاه  معلمان  می‌گذرد.

وی همچنین بر لزوم توجه آموزش و پرورش به موضوع پرورش و تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: تربیت دینی رسالت ویژه آموزش و پرورش است و  آموزش به تنهایی نمی‌تواند موجب قدرت و پیشرفت کشور شود. اگر بخواهیم جامعه رنگ سعادت ببیند باید به آموزش و هم پرورش توجه شود. 

حجت الاسلام حسینی تخصیص بودجه مناسب به آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: هر اندازه برای تقویت نظام آموزشی و پرورش نسل آینده هزینه شود، بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد چرا که بزهکاری حاصل عدم تربیت و پرورش نادرست نوجوانان و جوانان است.

وی همچنین بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به ویژه شورا و شهرداری و مشارکت خیرین در جهت تقویت آموزش و پرورش  و توسعه فضای آموزشی در شهرستان فردیس تاکید کرد.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول