اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طلب 20 میلیارد تومانی مخابرات منطقه مرکزی از مشترکین

مدیر مخابرات منطقه مرکزی از طلب لاوصولی 20 میلیارد تومانی از مشترکین خبر داد.

طلب 20 میلیارد تومانی مخابرات منطقه مرکزی از مشترکین

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت در دنیا شاخص فناوری اطلاعات است و بدون آن نمی‌توان اقدامی انجام داد و حرفی برای گفتن داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود منابع مالی سرعت رشد و توسعه کندتر می‌شود افزود: 18 سال است که تعرفه‌های مخابرات افزایشی نداشته که باعث عدم توسعه فناوری شده است، اگر خواهان توسعه متوازن هستیم باید اعتبارات آن نیز تأمین شود.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی بیان داشت: در ۱۲ سالی که شرکت مخابرات خصوصی شد و تا پایان سال ۹۹ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان به دولت‌ها پول پرداخت شده، اما این پول صرف توسعه زیرساخت‌ها نشده است.

لطفی ادامه داد: در شرایط فعلی و با کمبود درآمدی که مخابرات دارد، توسعه زیرساخت‌ها کار آسانی نیست، پرداخت حقوق کارمندان هم با مشکلاتی مواجه است.

وی با بیان اینکه بدهی مخابرات استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این در حالی است که هزینه هر خط تلفن ثابت در بهترین ۱۰ میلیون تومان است اما ۵۰ درصد خطوط به دلیل کارکرد کم یا عدم کارکرد ارزش صدور صورتحساب ندارد؛ ۱۵۰ هزار خط تلفن نیز غیرفعال است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی خاطرنشان کرد: مشترکین بیش از ۲۰ میلیارد تومان به این شرکت بدهی دارند که ۸۰ درصد آن مربوط به سازمان‌ها و ادارات است.

لطفی تصریح کرد: شرکت‌هایی در استان وجود دارند که به صورت نقدی به مردم خدمات ارائه می‌دهند اما بدهی خود را به مخابرات که در مواردی بیش از ۳۰ ماه از موعد آن گذشته، پرداخت نمی‌کنند و قانون هم اجازه قطع خدمات را به مخابرات نمی‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات شرکت مخابرات خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳۰ کیلومتر از شبکه مخابراتی در روستاهای استان به فیبر نوری مجهز شدند؛ در حال ۴ هزار و ۳۸۴ کیلومتر در حال حضور فیبر نوری هستند.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی افزود: بهسازی ۵۷ لینک و ارتقا و توسعه ۱۳۳۰ سایت در شبکه مخابراتی از دیگر اقداماتی است که در سال گذشته انجام شده است.

لطفی ادامه داد: ۶۰۳ هزار خط ثابت فعال در استان وجود دارد که ضریب نفوذ آن ۴۱.۷۷ درصد است که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی بیان کرد: تعداد مشترکین همراه اول دو میلیون و ۱۰۶ هزار نفر است که ضریب نفوذ آن ۹۷.۶ درصد است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی تعداد مشترکین دیتای ثابت(ADSL) را ۱۴۸ هزار و ۳۰۰ مشترک برشمرد و ادامه داد: ضریب نفوذ دیتای ثابت به نسبت تعداد خانوار ۳۲.۵ درصد بوده است.

لطفی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۴ هزار پورت تلفن ثابت در سطح استان افزوده شده که در ۶۷ کافوی نوری و ۲۱ مرکز سوئیچ بوده است.

وی افزود: نوسازی باطری ۱۲۱ کافوی نوری، نوسازی باطری ۴۷ مرکز شهری و روستایی و ۲۰۸ سایت bts و همراه اول، توسعه شبکه پاور ۹ مرکز مهم استان، توسعه ۲۳ کیلومتر توسعه شبکه کابل مسی در ۷ شهرستان و توسعه ۱۵۰۰ پورت شبکه نوری و... بخشی از اقدامات در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول