اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برخورد با ترک فعل مدیران جدی‌تر باشد

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در همدان گفت: برخی دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و باعث افزایش ورودی پرونده‌ به بخش‌ قضایی و انتظامی می‌شوند که باید در خصوص مسائل پیشگیرانه و برخورد با ترک فعل مدیران تمرکز بیشتری شود.

برخورد با ترک فعل مدیران جدی‌تر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت اجتماعی و‌ پیشگیری از وقوع جرم و فرماندهی انتظامی استان همدان با هدف پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همدان در این مراسم اظهار کرد: قوه قضائیه ورود خوبی در امر پیشگیری از جرم داشته است اما بخشی از مشکلات و آسیب‌ها به حاکمیت و ترک فعل برخی از دستگاه‌ها بازمی‌گردد.

عباس نجفی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند و باعث افزایش ورودی پرونده‌ها به بخش‌های قضایی و انتظامی می‌شوند که باید در خصوص مسائل پیشگیرانه و برخورد با ترک فعل مدیران تمرکز بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان بیشترین تعامل را با نیروی انتظامی دارد افزود: بهره‌مندی از ظرفیت‌ مردمی، نگهبانان محله‌محور و بسیج در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت و آرامش عموم مردم بسیار اثرگذار است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در همدان از تشکیل قرارگاه‌ پیشگیری از سرقت با مشارکت این مجموعه و فرماندهی انتظامی خبر داد و افزود: ایجاد این قرارگاه در کاهش جرم سرقت و آسیب‌های ناشی از آن نقش مهمی دارد و پیگیری این مسئله به طور جدی مورد توجه خواهد بود.

وی آموزش و بازاجتماعی کردن مجرمان حرفه‌ای و خطرناک را مهم برشمرد و گفت: آمادگی برگزاری کارگاه‌های اخلاقی و روانشناسی ویژه مجرمان را داریم چراکه آموزش و جذب آنها به عنوان نیروهای کمکی می‌تواند بسیاری از حوادث و آسیب‌های اجتماعی را کنترل و از بروز آنها پیشگیری کند.

نجفی با تأکید بر ثبت اطلاعات متهمان و مجرمان در سامانه ساما (سامانه اطلاعات موثر اشخاص) بیان کرد: در صورت ثبت صحیح اطلاعات محکومان و مجرمان در این سامانه فرآیند رسیدگی در مراجع قضایی و انتظامی به سهولت و صورت خواهد گرفت و در کاهش پرونده‌های فیزیکی و کاهش کثرت کار نیز اثرگذار است.

وی از اجرای ۳۰ برنامه‌ مشترک کاهش تصادفات با فرماندهی انتظامی استان خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان پشتیبان و قدردان پلیس و نیروی انتظامی استان است.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها را در حوزه پیشگیری اثربخش دانست و اظهارکرد: امروزه پیشگیری از خشونت یکی‌ از موارد مورد اهمیت برای جامعه بوده و ورود معاونت پیشگیری به این موضوع منطقی است زیرا با یک آموزش کوچک می‌توان از چندین جرم پیشگیری کرد.

سردار سلمان امیری با بیان اینکه در صورت تبیین درست قوانین و ضمانت‌ اجرا می‌توان شاهد کاهش  پرونده‌های قضایی بود گفت: بسیاری از آسیب‌ها ناشی از ترک فعل دستگاه‌ها و عدم رعایت اصول پیشگیرانه است که دامن‌گیر دستگاه قضایی و‌ انتظامی شده و باید با تعامل بیشتر دستگاه‌ها حل شود.

وی تصریح کرد: سازمان‌ها باید نسبت به اجرای طرح پیوست امنیتی مسئولیت‌پذیر باشند زیرا برخی اقدامات بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی موجب بحران در جامعه خواهند شد و تفهیم مسئله نیز نیازمند ورود معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.

فرمانده انتظامی استان همدان با ابراز رضایت از برنامه جامع کاهش تصادفات استان گفت: معابر شهر همدان ۸۰ سال پیش طراحی شده و عدم توجه به برخی از مسائل مانند خط‌کشی خیابان‌ها، نرده‌گذاری، تأمین نور، طراحی نامناسب پارک‌ها و... باعث بروز تصادفات متعددی می‌شود که دستگاه‌های متولی باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه تبادل الکترونیک در استان همدان از موضوعات مهم و مورد تأکید فرماندهی انتظامی استان است گفت: به دنبال تأمین زیرساخت‌های الکترونیکی مورد نیاز نسبت به حذف ارجاع متهم به دادسرا هستیم که در صورت اجرای آن بسیاری از‌ مشکلات ناشی از ترد‌دها رفع و امنیت همکاران قضایی و انتظامی نیز حفظ می‌شود.

امیری حضور فعال و سریع دستگاه‌های متولی در راستای حفظ سیمای شهری و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مسائل مربوط به کودکان کار، تردد زنان معتاد متجاهر، زباله‌گردان و... را خواستار شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول