اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مردم پرستاران طرح درمان اقتصادی هستند/ مسئولان با توضیح شرایط، امید را تقویت کنند

امام جمعه موقت کرمان گفت: مسئولان کارهایی انجام می‌دهند که انشاءالله زود یا دیر نتیجه می‌گیرند ابتدای کار به نظر ایرادات و اشکالاتی دارد اما یکی از پرستاران این درمان مردم هستند و ما باید قبول کنیم که نقش داشته باشیم.

مردم پرستاران طرح درمان اقتصادی هستند/ مسئولان با توضیح شرایط، امید را تقویت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی امام جمعه موقت کرمان امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به مسائل اقتصادی جهان و ترکش بحران اقتصادی جهان به کشور ما اظهار داشت: باید بپذیریم بحث اقتصاد مقاومتی که شاه‌بیت ادبیات اقتصادی و امنیتی رهبر معظم انقلاب بود در این چند سال به آن بی‌توجهی شده است و اگر واقعا به این موضوع عنایت می‌شد و برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در این مسیر قرار می‌گرفت کشور ما مثل امروز اینقدر آسیب‌پذیر نبود.

وی با بیان اینکه مسئولان به این درایت و دوراندیشی ولی فقیه بی‌اعتنایی کردند و آن راه را نرفتند بلکه به سمت و سویی رفتند که آسسب پذیری ما بیشتر شد و بالاتر رفت، عنوان کرد: از طرفی دیگر در اجرای اصل 44 قانون اساسی و بخش خصوصی واگذاری‌ها به گونه‌ای در سال‌های اخیر صورت گرفته که بر خلاف اقتصاد مقاومتی بود و هیچ چیز از این واگذاری‌ها دست مردم را نگرفت بلکه فاصله طبقاتی بیشتر شد.

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: اینکه یک نفر بگوید، گرفتن 45 هزار تومان یارانه برایم کسر شأن است اما یکی دیگر بگوید همین یارانه گرهی از زندگی من باز می‌کند حاکی از یک نوع فاصله طبقاتی ناشی از عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌هایی بود که در گذشته‌ها اعمال می‌شد، بنابراین مردم می‌خواهند بر اساس عملکرد و گفتار مسئولان قضاوت کنند.

توکلی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در کشور است و هیچ‌کس هم منکر نیست، خیلی‌ها در اداره زندگی‌شان ماندند و دچار مشکل هستند، تصریح کرد:  ولی اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی بزرگ داشت دولت‌های گذشته معمولا در چهار سال اول، کاری که نارضایتی در مردم ایجاد می‌کرد، نمی کردند چون برای دور دوم رأی می‌خواستند اگر کاری کوچکی را هم انجام دادند در دوره دوم ریاست جمهوری بود ولی در دولت فعلی از ابتدای کار بنا را بر جراحی گذاشتند آن هم جراحی سخت و بزرگی که درد و عفونت دارد و طرفدار می‌خواهد.

وی در مقایسه مناعت و طبع مردم ایران قابل مقایسه با کشورهای مدعی تمدن افزود: در آن کشوها مغازه‌ها و فروشگاه‌ها همه چیز را غارت می‌کنند در کشور ما با اینکه اعتراض و انتقاد دارند این عمل خلاف انضباط اجتماعی صورت نگرفته و قابل تقدیر است ولی باید به نحوی این مشکلات مردم حل شود.

توکلی گفت: مسئولان کارهایی انجام می‌دهند که ان‌شاءالله زود یا دیر نتیجه می‌گیرند ابتدای کار به نظر ایرادات و اشکالاتی دارد اما یکی از پرستاران این درمان مردم هستند و ما قبول کنیم که باید نقش داشته باشیم، کسی که حرص می‌زند و کالاها را به اندازه چند ماه ذخیره می‌کند، نمی‌خواهد به اقتصاد کشور کمک کند این فرد حق دیگران را ضایع می‌کند همه چیز در کشور است نه قحطی آمده و نه خواهد آمد.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اشکالاتی که در نظام توزیع در کشور داریم، بیان داشت: مدیران باید با غیرت و دلسوز باشند و شب و روز نشناسند و نیازهای مردم را تامین کند، یکی از پرستاران این جراحی مردم هستند که بیش از نیازمان ذخیره می‌کنیم طبیعی است در این بحران باید صرفه‌جویی هم کرد باید میانه‌روی در زندگی را هم اعمال کرد.

توکلی ادامه داد: مشکلات خیلی داریم ولی باید خودمان مدیریت کنیم در کنار این موضوع کسانی دست به احتکار و قاچاق می‌زنند تعبیر من از اینها به یک نوع درندگی است، تعزیرات و صمت باید به وظیفه قانونی خودشان عمل کنند.

وی با تأکید بر مراقبت از فضای مجازی و هوشیاری در این زمینه خاطرنشان کرد: در فضای مجازی عده‌ای هیزم زیر آتش می‌گذارند و دشمنان اذهان مردم را تخریب و تشویش می‌کنند، باید مراقب باشیم فریب مجازی را نخوریم مسئولان باید برای مردم توضیح دهند و شرایط و وضعیت کشور را و کارهایی که کردند را توضیح دهند تا امیدها ضعیف نشود.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اظهارنظرهای غیر تخصصی و بازی کردن در زمین دشمن افزود: باید مطالبه‌گری و سوال از مسئولان بکنیم، یک ملت زمانی زنده و پابرجاست و قوام دارد که مطالبه‌گر باشد، گوشی‌‌های مسئولان ادارات باید شماره‌هایشان در اختیاز مردم باشد و محترمانه و همراه با ادب و دوری از توهین و اهانت مردم مطالبات خود را بپرسند و حقشان است به سوالاتشان جواب داده شود.

توکلی گفت: انتظار داریم هر چه زودتر وضعیت مدیریت استان در سطوح مختلف تعیین تکلیف شود تا خسارت چندماه تاخیر در تعیین مدیریت استان جبران شود و مدیران انفلابی، مردمی و متدین و کم‌توقع و جهادی که دلشان برای مردم بسوزد انتخاب شوند و مشکلات مردم را بخصوص در بخش صنعت و کشاورزی حل کنند.

انتهای پیام/3388/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول