اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نیروگاه راشد تربت‌حیدریه سند افتخار ملی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از نیروگاه در حال ساخت سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه به عنوان سند افتخار ملی و نماد همت و مهارت مدیران استان یاد کرد و گفت: پیشرفت خوب فیزیکی نشان می‌دهد محصول اصلی این نیروگاه برق نیست بلکه نمونه کاملی یک دانشگاه علمی و عملی است.

نیروگاه راشد تربت‌حیدریه سند افتخار ملی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در جریان بازدید از از نیروگاه در حال ساخت سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه، از آن به عنوان سند افتخار ملی و نماد همت و مهارت مدیران استان یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، دکتر جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در جریان بازدید از نیروگاه در حال ساخت سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه، از آن به عنوان سند افتخار ملی و نماد همت و مهارت مدیران استان یاد کرد و گفت: پیشرفت خوب فیزیکی نشان می‌دهد محصول اصلی این نیروگاه برق نیست؛ بلکه نمونه کاملی یک دانشگاه علمی و عملی است.

وی افزود: در سطح استان تکمیل و راه اندازی پروژه‌های تولید برق، مهمترین دغدغه استان و حتی نظام در سال جاری و لازم است کار با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با تاکید بر ضرورت یک تقسیم کار گفت: بخش از کارها از جمله موضوع خط انتقال گاز و مذاکره با معارضان محلی بر عهده فرمانداری تربت‌حیدریه است که تا امروز نیز با جدیدت پیگیر تمام امور مربوط بوده‌اند. موضوع تامین مالی را نیز استاندار با انجام مکاتبات با وزات نیرو انجام خواهند تا داد ظرف هفته آینده مشکل برطرف شود.

خدایی به بازدید وزیر نیرو در جریان سفر هیات دولت از نیروگاه اشاره کرد و افزود: از آن زمان تاکنون پروژه ۱۹ درصد پیشرفت داشته و این خیلی خوب است و امیدواریم طبق پیش‌بینی اولیه فاز نخست خرداد ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

فاز نخست پروژه ۳۱ خرداد امسال به بهره‌برداری می رسد

علی سرابی مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت تولید برق راشد تربت‌حیدریه گفت: عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی راشد تربت‌حیدریه در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با هدف تامین برق مطمئن و پایدار و ایجاد زمینه صدور برق به کشورهای همسایه آغاز شد.

وی افزود: تا امروز ۱۲۲ هزار و ۹۷۰ نفر روز نیروی انسانی در پروژه مشغول به کار بوده‌اند و همچنین از وجود ۴۶ هزار نیروی بومی استفاده شده و اکنون نیز ۵۷۲ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

سرابی خاطرنشان کرد: فاز نخست پروژه به میزان ۱۸۶ مگاوات برق در ۳۱ خرداد امسال و فاز دوم نیز به میزان ۱۸۶ مگاوات برق در ۲۵ بهمن امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

احسان کریمی معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه نیز در جریان این بازدید گفت: فاز نخست نیروگاه به میزان ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای افتتاح فاز نخست نیاز است خط انتقال گاز هر چه سریعتر انجام شود.

وی افزود: در مسیر خط انتقال گاز با ۶۸ معارض یا مالک مواجه هستیم که می‌بایست اراضی مربوطه با انجام مذاکره و تبیین اهمیت اجرای پروژه برای مالکان برطرف شود. ضمن این که از آنجا که بخشی از این اراضی جزو اراضی ملی می باشد، با کمک منابع طبیعی و دادستانی باید موضوع فیصله پیدا کند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول