اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ذخیره فراوان کالای اساسی در گیلان/ روند توزیع اقلام روان‌تر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از وفور کالاهای اساسی از جمله روغن و مرغ در استان خبر داد و گفت: روند توزیع این کالاها طی روزهای آینده روان‌تر خواهد شد.

ذخیره فراوان کالای اساسی در گیلان/ روند توزیع اقلام روان‌تر می‌شود

سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر کالاهای اساسی در گیلان، اظهار کرد: خوشبختانه استان گیلان از ذخایر مطلوب کالاهای اساسی برخوردار است و هیچ کمبودی در استان نداریم.

وی با اشاره به تقاضای مردم استان به خرید مرغ و احساس کمبود در این رابطه از سوی آن‌ها، گفت: نه‌تنها کمبودی در تأمین مرغ نداریم بلکه به‌رغم تعطیلی کشتارگاه‌های مرغ در روز جمعه، امروز کشتارگاه‌ها باز و ۴۰ تن مرغ گرم و ۱۵۰ تن مرغ منجمد در سراسر استان توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه تأمین و توزیع مرغ در استان تقریباً به روال عادی برگشته است، افزود: به‌رغم توزیع ۱۹۰ تن مرغ در استان، امروز مرغ در استان‌های تهران و البرز نیز توزیع شده تا بازار آن استان‌ها نیز با التهاب روبه‌رو نشود.

اسحاقی با بیان اینکه قیمت‌ها در گیلان بنا بر تصمیم ستاد تنظیم بازار یکسان‌سازی شده و از التهابات بازار کاسته شده، تصریح کرد: خوشبختانه یارانه اصلاحی نیز برای مردم واریزشده و هیچ مشکل و تنشی در پی خرید اقلام و کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

وی همچنین از آرامش تدریجی در بازار روغن خبر داد و افزود: خوشبختانه بازار روغن نیز به سبب توزیع تولیدات داخل و همچنین افزایش سهمیه روغن در حال آرام شدن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به تشکیل صفوف روز گذشته در برخی فروشگاه‌ها، گفت: حق مردم بود تا روغن توزیع شده با قیمت اصلاح‌نشده و قدیم را بخرند و این از محاسن اصناف گیلان است که اخلاق را رعایت و روغن قدیم را با همان قیمت دیروز عرضه کردند.

اسحاقی همچنین از دپو اقلام و کالاهای اساسی ازجمله آرد و شکر به میزان کافی در استان خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه گیلان مشکلی از جانب ذخیره کالا اساسی ندارد و روند توزیع طی روزهای آینده روان‌تر هم خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول