اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حضور سرزده استاندار مرکزی در مراکز عرضه کالاهای اساسی/ مردم نگران تامین کالاها نباشند

استاندار مرکزی با حضور میدانی و سرزده در مراکز عرضه محصولات غذایی و کالاهای اساسی، به صورت مستقیم در جریان وضعیت بازار قرار گرفت و بر روند عرضه محصولات نظارت کرد.

حضور سرزده استاندار مرکزی در مراکز عرضه کالاهای اساسی/ مردم نگران تامین کالاها نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه امشب پس از  بازدید از برخی فروشگاه‌ها و مراکز عرضه محصولات غذایی سطح استان در اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: طرح عادلانه سازی یارانه‌ها یکی از طرح‌های مهم اقتصادی دولت است که برکات حاصل از آن در زندگی مردم نمود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت هر ساله میلیاردها دلار بابت واردات کالاهای اساسی پرداخت می‌کند، در حالی که این یارانه‌ها به جای اینکه در سفره مردم قرار گیرد، حاشیه سود بالا و هنگفتی را نصیب واردکنندگان می‌کند و مفاسدی را خلق کرد که پرونده‌های آن را در محاکم قضایی شاهد بودیم و این روند غلط باید سال‌ها پیش از این اصلاح می‌شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با اجرای این طرح یک نگرانی در سطح جامعه به وجود آورده که موجب فشار روانی مردم شده است، گفت: هدف از اجرای این طرح  مهم اقتصادی، ستاندن حق مردم از قاچاق و وارادت بی‌قاعده است تا اجازه ندهیم  میلیاردها دلار از حق ملت به کشورهای همسایه و جیب عده‌ای وارد کننده برود.

مخلص‌الائمه از آماده‌باش و فعالیت کامل نهادهای بازرسی و نظارتی و تعزیراتی خبر داد و بیان کرد:  قیمت‌ها به صورت مستمر با حضور میدانی مدیران و بازرسان رصد خواهد شد تا نظام قیمت‌ها در کنترل باشد، به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که جای هیچ نگرانی در تامین کالاهای اساسی نیست.

وی افزود: در حال حاضر بازدیدها حاکی از وضعیت نرمال  نظام توزیع مرغ است، مرغ در مراکز عرضه به وفور وجود دارد و هیچ کمبودی نیست.

استاندار مرکزی بیان کرد: فرمانداران به صورت ۲۴ ساعته آماده هستند تا بر روند بازار و عرضه کالاها نظارت داشته باشد،  مستمراً جلساتی را با حضور دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی و امنیتی  در استان و در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا مشکلات این طرح برطرف و فشاری بر مردم وارد نشود.

مخلص‌الائمه، بر لزوم همکاری مردم با دولت در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: از مردم خواهش داریم خود بهترین ناظر بر قیمت‌ها باشند و موارد تخلف را به تعزیرات اعلام کنند، مدیران دستگاه‌ها نیز موظف به حضور میدانی در بازار هستند.

وی تصریح کرد: به میزان کافی و لازم کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت و گندم و شکر در استان تأمین و ذخیره شده است، کمبودی وجود ندارد، مشکلات پیش‌ آمده کمبود برخی از کالاها که ناشی از نگرانی و خرید بیش از نیاز مردم بود، به طور طبیعی برطرف و بازار آرام آرام به روال قبل بازخواهد گشت و چنانچه با این حجم خرید مردم در روزهای آینده تولیدات دام و طیور بیش از تقاضا شود که کاملا محتمل است، شرایط صادرات برای مبادی ذی‌ربط با حداکثر تسهیلات مهیا خواهد بود.

به گزارش فارس نخستین روز از اجرای طرح دولت عادلانه‌سازی یارانه‌ها در شهرهای مختلف استان روال عادی خود را سپری می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول