اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهار حریق انبار چینی و خطری که از بیخ گوش بازار اصفهان گذشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با تلاش آتش‌نشانان و اعزام بیش از ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی حریق انبار چینی و بلور محدوده خیابان هاتف مهار و از سرایت به مغازه‌های مجاور و بازار اصفهان پیشگیری شد.

مهار حریق انبار چینی و خطری که از بیخ گوش بازار اصفهان گذشت

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساعت ۲۰ و ۲۸ دقیقه پنجشنبه حریق انبار چینی و بلور محدوده خیابان هاتف کوچه میرعماد به آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و با تلاش آتش‌نشانان در کمترین زمان آتش مهار شد، گفت: برای مهار حریق اطفائیه‌های سنگین و فوق سنگین و سبک به محل حادثه اعزام شدند و فقط خود انبار طعمه حریق شد.

کاوه آهنگران با بیان اینکه در مجاورت این انبار ۶ باب مغازه صنایع دستی و فروشگاه چینی وجود داشت، گفت: قسمتی از یک انبار چوب نیز در مجاورت این انبار قرار داشت.

 

حریق بعد از ۲ ساعت و نیم مهار شد

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امکان توسعه حریق به بازار وجود داشت که با تلاش آتش‌نشانان آتش به بازار سرایت نکرد، ادامه داد: حدود ۷۰۰ متر وسعت این انبار بود که با اقدام سریع آتش‌نشانان فقط بخشی از انبار دچار حریق شد و آتش به مغازه‌های مجاور سرایت نکرد.

وی با بیان اینکه مهار این حریق حدود ۲ ساعت و نیم زمان برد و پاکسازی انجام شد، خاطرنشان کرد: این حادثه ۳ مصدوم آتش‌نشان داشت که ۲ نفر از ناحیه دست و یک نفر از آن‌ها دچار دودزدگی شدید شد که هر سه به بیمارستان اعزام شدند.

کاوه آهنگران با بیان اینکه در این حادثه عوامل نیروی انتظامی، راهور و اداره برق  آتش‌نشانی را همراهی کردند، ادامه داد: وسعت این حریق فوق سنگین بود و یک انبار سوله مانند داشت.

 

 

مغازه‌های بازار اصفهان باید به قید فوریت ایمن‌سازی شوند

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تأکید بر رعایت موارد ایمنی توسط مغازه‌داران داخل بازار گفت: حتی ۱۰ درصد هم در مغازه‌ها موارد ایمنی رعایت نمی‌شود و یک کپسول آتش‌نشانی که می‌تواند در دقایق اولیه حریق مانند یک ایستگاه آتش‌نشانی عمل کند، مغازه‌داران از آن دریغ می‌کنند و نیاز است همه کسبه رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه در این حریق هیچ آسیبی به بخش میراث فرهنگی و بدنه بازار و میدان امام وارد نشد، افزود: حریق، ریزش آوار و تخریب از مشکلات بازار اصفهان است و نیاز است با حمایت اتاق اصناف، شهرداری و میراث فرهنگی هر چه سریع‌تر تا فاجعه‌ای رخ نداده، اقدام کنند و بعد از وقوع حادثه هیچ اقدامی فایده ندارد.

کاوه آهنگران خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم را آتش‌نشانی اصفهان انجام داده و آموزش‌های لازم داده شده، اما نیاز به یک جهاد ملی و حمایت دولتی دارد که با اجبار مغازه‌ها و تحت فوریت ایمن‌سازی شوند و موارد ایمنی را رعایت کنند تا میراثی که مربوط به همه است از آن حفاظت شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول