اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رئیس سازمان ثبت: بافت حاشیه شهرها صاحب سند مالکیت می‌شوند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از برنامه‌های قوه قضاییه در سال جاری صدور سند برای بافت حاشیه شهرها است و برای مقابله با فساد و زمین‌خواری زمین‌های بی‌هویت باید دارای سند شوند.

رئیس سازمان ثبت: بافت حاشیه شهرها صاحب سند مالکیت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی استان کردستان اظهار کرد: حدنگاری، ثبت و صدور اسناد مالکیت از ورود ۴۰ درصدی پرونده‌ها به دادگستری استان پیشگیری می‌کند.

 وی یکی از برنامه‌های قوه قضاییه در سال جاری را صدور سند برای بافت حاشیه شهرها عنوان کرد و تاکید کرد: برای مقابله با فساد و زمین‌خواری زمین‌های بی‌هویت باید دارای سند شوند.

وی اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، زمین‌خواری و تجاوز به حریم جنگل‌ها و منابع طبیعی و فراهم شدن زمینه فساد به دلیل عدم صدور سند بوده است. 

بابایی با اشاره به حفظ وضعیت موجود و صدور سند از خردشدن اراضی کشاورزی جلوگیری شود، یادآور شد: با حفظ مالکیت جزیی کشاورزان مشکلات مردم حل و فصل شود.

وی حفظ سلامت و امنیت جامعه را ضروری دانست و گفت: حرکت در مسیر ثبت مالکیت مراجعه مردم به دادگاه را کاهش می‌دهد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: قانون باید زمینه صدور سند مالکیت را فراهم کند و مبنای چهارچوب‌های قانونی تعریف شود.

بابایی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد منابع طبیعی استان صاحب سند مالکیت شدند تصریح کرد: کشاورزان کردستانی نیز در راستای سند دار کردن اراضی کشاورزی می توانند پیشگام باشند.

وی دوره مدیریت دستگاه قضا کشور را دوره تحول و تعالی دانست و روحیه مردمی بودن آقای محسنی اژه‌ای در مسند قضاوت را بسیار قابل تقدیر عنوان کرد.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس دستگاه قضا بر مردمی بودن و در بطن مردم بودن یادآورشد: مردم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی هستند و مسوولان باید با منش و وجهه مردمی به مردم خدمت کنند.

بابایی بر صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و دریاچه ها تاکید کرد.

سند ۹۸ درصد اراضی منابع طبیعی کردستان صادر شده است

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: سال گذشته سند مالکیت ۹۸ درصد اراضی منابع طبیعی استان صادر شده است.

حجت الاسلام حسینی اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان را در راستای تثبیت مالکیت اراضی مطلوب ارزیابی کرد و اظهارکرد: قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی مورد توجه ویژه دستگاه قضا قرار دارد.

وی ثبت اراضی کشاورزی را از  اهداف و سیاست های  دستگاه قضا و سازمان ثبت عنوان کرد و گفت: امید است با همدلی و هم افزایی اداره کل ثبت و منابع طبیعی بتوان به نتایج خوبی دست یافت.

حجت الاسلام حسینی یادآورشد: گرچه از ابتدای سال مصوبات و اقداماتی در زمینه حفظ بیت المال انجام شده اما مشکلاتی در زمینه فرایند تثبیت مالکیت ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: نهادهایی که در راستای صدور اسناد مالکیت اراضی  تعامل و همکاری لازم را نداشته باشند مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول