اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معجزه‌ای قرآنی در دل بشاگرد/ روستای ۱۲۰ نفره‌ای که ۲۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت کرده است+فیلم

کشپیری روستایی در دل محرومترین نقطه کشور است که تعداد زیادی حافظ قرآن در آن تربیت شده است.

معجزه‌ای قرآنی در دل بشاگرد/ روستای ۱۲۰ نفره‌ای که ۲۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت کرده است+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بشاگرد، ظهر امروز سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با همراهی آیت‌الله کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیات‌امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و جمعی از اعضای هیات‌امنای این نهاد در روستای کشپیری در مرز شهرستان بشاگرد و شهرستان میناب حضور پیدا کرده و با مردم و به ویژه فعالان قرآنی این روستا دیدار و گفتگو کردند.

 

 

در ابتدای این مراسم محمد میرانی حافظ کل قرآن کریم این روستا که توانایی خارق‌العاده‌ای در حفظ قرآن دارد و بدون استاد، این مصحف شریف را حفظ کرده است مورد امتحان آیت‌الله کازرونی قرار گرفت که به تمام سوالات قرآنی از جمله خواندن آخرین کلمه تمام صفحات قرآن و قرائت قرآن به صورت حفظی به 35 روش توانست پاسخ دهد که موجب تحیر حاضرین شد.

در ادامه نیز امید میرانی مدیر موسسه قرآنی بیت‌الزهرا روستای کشپیر گفت: این روستا حدود ۱۲۰ نفر جمعیت دارد اما ما طی سال‌هایی که حفظ قرآن را آغاز کرده‌ایم توانسته‌ایم ۲۰۰ حافظ کل قرآن را تربیت کنیم که حتی از تهران هم اینجا حافظ قرآن داشتیم. 

وی افزود: ایده حفظ قرآن از یک اطلاعیه آغاز شد که سال 92 آن را دیدیم که در آن گفته بودند هر کس یک جز از قرآن کریم را حفظ کند 50 هزار تومان هدیه می‌گیرد ما آن زمان یک حسینیه کاه‌گلی در روستایمان داشتیم که می‌خواستیم آن را بازسازی کنیم به همین منظور به اهالی روستا گفتیم که هر کس می‌خواهد به ساخت حسینیه روستا کمک کند حفظ کردن قرآن را آغاز کند تا هدایایی که به دست می‌آید صرف ساخت مسجد شود.

میرانی بیان‌کرد: با وجود اینکه هیچ‌گاه آن شخصی که اطلاعیه حفظ قرآن را فرستاده بود را نتوانستیم بیابیم اما به فضل الهی این اطلاعیه جریان بزرگ حفظ قرآن را در روستای ما ایجاد کرد و به برکت آن در روستایی که حدود ۱۲۰ نفر جمعیت و ۴۰خانوار ساکن دارد توانستیم با احتساب عزیزانی از سایر نقاط برای حفظ قرآن به ما پیوستند بیش از ۲۰۰ حافظ قرآن تربیت کنیم. 

مدیر موسسه قرآنی بیت‌الزهرا سلام الله علیها تأکید‌کرد: مشکل اصلی موسسه بیت‌الزهرا سلام الله علیها برای ادامه فعالیت با وجود ظرفیت‌های عظیم قرآنی‌ای که دارد عدم استقلال مالی است ما برای همه فعالیت‌های خود باید دنبال خیر بگردیم در حالی که اگر حمایت شویم می‌توانیم حافظین قرآن بیشتری را تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تا اینجای کار موسسه را با نماز و روزه استیجاری اداره کرده‌ایم اما لازم است مسئولان کشور و استان نیز پای کار بیایند تا مطالبه رهبری جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تربیت شود.

در پایان این نشست با پیشنهاد جلیل تراهی مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی استان هرمزگان اعضای هیات‌امنا قبول کردند تا موسسه بیت‌الزهرا سلام الله علیها زیر مجموعه کمیته امداد قرار بگیرد. 

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول