اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انهدام شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان مرکزی

استاندار مرکزی از انهدام شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان خبر داد.

انهدام شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان مرکزی اظهار کرد: اعضای شبکه بزرگ قاچاق آرد در استان دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: جزئیات مربوط به این باند بزرگ از طریق مسئولان مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: دولت در سال گذشته با مجوزهای قانونی ۱۵ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار بابت واردات اقلامی چون نهاده های دامی، خوراک دام و طیور و سایر اقلام هزینه کرد.

مخلص الائمه با بیان اینکه پرداخت یارانه به وارد کننده در ایران یک رویداد بی‌نظیر است که در هیچ نقطه ای جهان دیده نمی‌شود، افزود: همه کشورها یارانه قابل پرداخت را به تولیدکنندگان و یا اقشار خاص پرداخت می‌کنند، اما متاسفانه در ایران طی سال های گذشته این یارانه که باید در سفره مردم قرار گیرد، در اختیار واردکنندگان بوده است.

وی تصریح کرد: دولت باید در سال جاری برای واردات کالاهای اساسی ۲۵ میلیارد دلار هزینه می‌کرد، که این مبلغ تنها به نفع واردکنندگان بود و هیچ منافعی برای مصرف کننده نهایی به دنبال نداشت. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه با اصلاح سیاست‌های ارزی، یارانه دولت به مصرف کننده نهایی برای تهیه کالا اختصاص می‌یابد، بیان داشت: طرح اصلاح یارانه‌ها کار بزرگی است که باید زودتر به اجرا درمی‌آمد که امیدواریم با همکاری مردم به بهترین شکل ممکن اجرایی شود، چرا که مردم نتایج مثبت آن را خواهند دید.

مخلص‌الائمه گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشکل در بازار کالاها در حوزه های مختلف روند واردات و صادرات در حد ممکن تسهیل شده است، انحصار واردات برداشته شده است.

در حوزه گوشت مرغ و قرمز در استان کمبودی نیست

وی تاکید کرد: در حوزه گوشت مرغ و قرمز در استان کمبودی نیست و استان آمادگی دارد در صورت نیاز به سایر شهرها و استان‌ها نیز مواد پروتینی ارسال کند.

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی به شدت با نانوایی‌های متخلف برخورد خواهند کرد،  به زودی خبازی‌های متخلف پلمب، بعضی از نانوایی‌های منصف شبانه روزی و سهمیه آرد نانوایی‌ها که منصف باشند افزایش خواهد یافت.

 مخلص‌الائمه ادامه داد: در حوزه تسهیلات برنامه ریزی لازم در راستای واردات و تولیدات انجام و محدودیت‌های تسهیلات برای واردکنندگان و تولید کنندگان برداشته شده است.

اعلام آمادگی مباشرین و تولیدکنندگان بزرگ استان برای همراهی با دولت در اجرای طرح 

وی از اعلام آمادگی مباشرین و تولیدکنندگان بزرگ استان برای همراهی با دولت در اجرای این طرح خبر داد و گفت: سیلو های استان با گندوم‌های استان خوزستان در حال پر شدن هست و جای نگرانی نیست.

استاندار مرکزی گفت: چنانچه تولیدکننده و توزیع کننده‌ای  در فرآیند کاری خود بخواهند در نظام اقتصادی استان و توزیع اقلام مردم اخلال ایجاد کنند بدون شک برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

لزوم همراهی رسانه‌ها در تبیین مزیت‌های اصلاح سیاست‌های ارزی

معاون سیاس، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز بر لزوم همراهی رسانه‌ها در تبیین مزیت‌های اصلاح سیاست‌های ارزی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید کرد.

بهنام نظری گفت: بدون شک نتیجه این اقدام دولت تقویت بنیه معیشتی مردم است و رسانه‌ها وظیفه دارند این مهم را به خوبی در جامعه تشریح و تبیین کنند. 

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول