اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأسیس کارخانه مشترک تولید پهپادهای ترکیه‌ای در قزاقستان

رسانه‌های ترکیه از راه‌اندازی کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین در قزاقستان خبر داد.

تأسیس کارخانه مشترک تولید پهپادهای ترکیه‌ای در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، خبرگزاری «آنادالو» ترکیه با استناد به یکی از مهندسان پهپادهای شرکت صنایع هوافضایی ترکیه از ایجاد کارخانه تولید هواپیماهای بدون سرنشین این کشور، در خاک قزاقستان خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «فرغانه» توافقنامه همکاری بین شرکت صنایع هوافضا ترکیه و «قزاقستان اینجینیرینگ» اخیرا در چارچوب سفر هیات قزاقی به «آنکارا» امضا شد.

خدمات فنی و تعمیر هواپیماهای بدون سرنشین همچنین در این کارخانه مشترک در خاک قزاقستان ایجاد و انجام می‌شود. به این ترتیب، قزاقستان اولین کشور خارجی خواهد بود که تولید پهپادهای تهاجمی ترکیه در قلمرو آن راه اندازی می‌شود.

«تیمیل کاتیل» مدیر عامل شرکت صنایع هوافضا ترکیه در سخنانی ضمن ابراز افتخار از علاقه فزاینده شرکت‌های خارجی به هواپیماهای بدون سرنشین این کشور گفت: توافقنامه جدید باعث تقویت بیشتر روابط دوستانه با قزاقستان برادر خواهد شد.

گفتنی است که سال گذشته قزاقستان قراردادی را برای واردات پهپادهای «آنکا» به امضا رسانده بود. آن موقع گزارش شده بود که ترکیه در چارچوب این قرارداد به قزاقستان 3 واحد هواپیمای بدون سرنشین عرضه می‌کند.

هیات قزاقی تحت ریاست «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان 10 می وارد آنکارا شد. این اولین سفر خارجی دولتی رئیس جمهور قزاقستان به این کشور به شمار می‌رود.

ترکیه از جمله 5 شریک برتر تجاری قزاقستان بوده و مبادله تجاری بین دو کشور در سال گذشته میلادی بالغ بر 5 میلیارد دلار برآورد شده است. سران دو کشور در دیدار اخیر خود در مورد افزایش دو برابری آن توافق کردند.

در اولین روز بازدید تاکایف از ترکیه بین دو طرف توافقات مختلف به مبلغ یک میلیارد دلار به امضا رسید.

طرفین همچنین بیانیه مشترکی را در مورد گسترش مشارکت استراتژیک و همچنین توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول