اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مالکان 20 هزار خودروی تاریخی متقاضی دریافت شناسنامه هستند

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: تاکنون بیست هزار خودروی تاریخی شناسایی شده است که مالکان آنها متقاضی دریافت شناسنامه هستند.

مالکان 20 هزار خودروی تاریخی متقاضی دریافت شناسنامه هستند

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری فارس، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در مراسم رونمایی از اولین شناسنامه بین المللی خودروهای تاریخی در ایران (id card fiva) و ثبت اولین خودروی تاریخی پیکان گفت: این کانون از سال ۱۳۱۳ شمسی با هدف ایجاد تسهیلات لازم برای صنعت گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری زمینی در ایران تشکیل شد. به همین دلیل با توجه به اینکه قرار بود گردشگری در کشور توسعه پیدا کند، کانون نیز عضو چندین تشکل و نهاد بین المللی از جمله عضویت در کانون بین‌المللی اتومبیلرانی و عضویت در سازمان جهانی گردشگری و سازمان‌های دیگر شد.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر رئیس فیوا تصمیم گرفت به ایران بیاید و از نزدیک برنامه‌های کانون و انجمن را مشاهده کند، یکی از برنامه‌های او شرکت در جلسه کارگروه تشخیص اتومبیل‌های تاریخی و ارائه پلاک بین المللی بود، با توجه به اینکه او به کشورهای دیگر نیز رفته بود بررسی‌های دقیق و منصفانه ما را مورد تحسین قرار داد.

صوفی در ادامه گفت: از برنامه‌های دیگر رئیس فیوا ارائه آیدی کارت یا شناسنامه اتومبیل‌های تاریخی بود. تاکنون بیست هزار خودروی تاریخی شناسایی شده است که مالکان آنها متقاضی دریافت شناسنامه هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول