اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی رو فول شویم؟

اکثر مردم می‌خواهند هرچه سریع‌تر یک زبان جدید را یاد بگیرند.

چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی رو فول شویم؟

عوامل زیادی مانند نزدیکی زبان مادری به زبان انگلیسی، توانایی شما در یادگیری زبان و مدت زمانی که به انجام این کار اختصاص می‌دهید بر سرعت آموزش زبان انگلیسی و یادگیری آن تأثیر می‌گذارد؛ با این حال نکات و ترفندهای کارآمد و مؤثری وجود دارد. آیا تا به حال به غیر از خواندن کتاب‌های درسی روش دیگری را برای یادگیری زبان امتحان کرده‌اید؟

آیا امکان یادگیری سریع انگلیسی وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید انگلیسی را خیلی سریع یاد بگیرید اما این نکته را فراموش نکنید که تعریف شما از یادگیری انگلیسی چیست! انگلیسی مانند هر زبان دیگری پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. افعال عبارتی، اصطلاحات خاص، لهجه و موضوعاتی وجود دارد که حتی با تجربه‌ترین زبان آموزان هم در آن به چالش می‌خورند؛ بنابراین شما نمی‌توانید خیلی سریع مانند یک بومی زبان بر زبان انگلیسی مسلط شوید اما می‌توانید نحوه برقراری ارتباط به این زبان را یاد بگیرید، دایره لغاتتان را گسترش دهید، تسلطتان را بهبود ببخشید و نحوه استفاده صحیح از ساختارهای گرامری را یاد بگیرید. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که بهترین روش را برای خودتان پیدا کنید.

چگونه زبان انگلیسی را فول شویم؟

قبل از اینکه به دنبال دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی باشید از خودتان بپرسید من می‌خواهم به چه چیزی برسم به‌عنوان مثال اگر به دنبال بهبود مکالمه هستید باید در دوره‌هایی شرکت کنید که تمرکزشان را روی بهبود مهارت‌های شفاهی گذاشته‌اند / اگر به دنبال بهبود توانایی خواندن و نوشتن هستید باید به دنبال منابع و کلاس‌هایی باشید که دایره لغات و گرامر شما را گسترش می‌دهد.

1.هر روز زبان بخوانید

اگر می‌خواهید انگلیسی را به سرعت یاد بگیرید باید روزانه حدود ۳ یا ۴ ساعت را صرف یادگیری گرامر، گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن کنید. فرقی نمی‌کند که در طول روز مدت زمانی که به این مهارت‌ها اختصاص می‌دهید با یکدیگر برابر باشند به‌عنوان مثال یک روز بیشتر روی speaking کار کنید و روز دیگر را صرف دستور زبان کنید؛ حتی می‌توانید در این بین فیلم ببینید و مهارت listening خودتان را به چالش بکشید یا صبح‌ها مقاله‌های انگیزشی بخوانید و writing را تقویت کنید. ترفندهای جالبی برای گنجاندن زبان انگلیسی در کارهای روزمره وجود دارد پس آن‌ها را مطابق با سلیقه‌تان پیدا کنید.

2.سبک یادگیری خود را مشخص کنید

هنگامی که تصمیم به آموزش زبان می‌گیرید بهتر از هر کسی می‌دانید که چه روشی برایتان بهتر است. وقتی سبک یادگیری خودتان را مشخص می‌کنید، می‌توانید خیلی راحت‌تر تکنیک‌هایی که سرعتتان را افزایش می‌دهند به کار ببرید.

3.کمال گرا نباشید

هنگام آموزش زبان انگلیسی با خودتان تکرار کنید که نیاز نیست بی‌نقص باشید و اهمیتی ندارد که مانند یک بومی زبان صحبت کنید بلکه باید واضح حرف زدن و درست ارتباط برقرار کردن را یاد بگیرید. هرگز اجازه ندهید این ترس‌های اشتباه پیشرفت و یادگیری شما را محدود کنند.

4.شخصی را پیدا کنید که با او به زبان انگلیسی حرف بزنید

بهترین کار پیدا کردن شخصی است که بر این مهارت تسلط بسیار خوبی دارد یا زبان مادری‌اش انگلیسی است. یک شریک انگلیسی زبان می‌تواند شما را راهنمایی کند تا روان و با اطمینان صحبت کنید. اگر در اطرافتان چنین شخصی را پیدا نمی‌کنید از شبکه‌های مجازی کمک بگیرید.

5.از اشتباه کرده‌اند خجالت نکشید

همه زبان آموزان از اشتباه کردن وحشت دارند در صورتی که با اشتباه کردن می‌توانید بیشتر یاد بگیرید.

6.تمرین کردن را جدی بگیرید

شاید این تیتر به نظر کلیشه‌ای باشد اما حقیقت دارد. اگر واقعاً به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید پس باید بیشتر تمرین کنید. تمرین کردن فقط به نشستن پشت میز و ساعت‌ها مطالعه محدود نمی‌شود بلکه می‌توانید در قالب کارهای روزانه‌ای که انجام می‌دهید این مهارت را هم تمرین کنید. با این کار دیرتر خسته می‌شوید.

7.یک دفترچه یادداشت دستی برای خودتان بخرید

یک دفترچه یادداشت اختصاصی داشته باشید و هر بار به کلمه جدیدی بر می‌خورید آن را بنویسید. اگر در طول روز کلمه یا عبارتی ناخودآگاه به ذهنتان رسید آن را یادداشت کنید.

اگر در کشوری زندگی می‌کنید که زبانش انگلیسی است این کار ضروری‌تر است.

8.دانشتان را دست کم نگیرید

برای اکثر ما پیش آمده هنگام مطالعه زبان انگلیسی حس کنیم چیز زیادی از آن نمی‌دانیم اما واقعیت این است که افراد بسیار اندکی از صفر شروع می‌کنند. بدون شک تا به حال در دوران مدرسه یا دانشگاه تا حدی انگلیسی خوانده‌اید، در معرض موسیقی‌ها / فیلم‌ها یا سریال‌های انگلیسی قرار گرفته‌اید یا پست‌های انگلیسی را در اینستاگرام دیده‌اید؛ پس هرگز خودتان را دست کم نگیرید.

9.چیزهایی که دوست دارید را در زبان انگلیسی پیدا کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که به دنبال کارهای مورد علاقه‌تان باشید و در حین انجام آن‌ها زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید؛ به‌عنوان مثال اگر عاشق نقاشی هستید در کلاس نقاشی که مدرسش انگلیسی زبان است ثبت نام کنید یا اگر علاقه زیادی به آشپزی داری به دنبال کلاس‌های آشپزی باشید. این کار یادگیری زبان را برای شما از سرگرم کننده تر می‌کند.

منابع اضافی برای آموزش زبان
  یوتیوب

یک منبع مفید و رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی "یوتیوب" است با کمک این پلتفرم می‌توانید واژگان، تلفظ، دستور زبان، نحوه مکالمه، اصطلاحات عامیانه و ... یاد بگیرید. یوتیوب هم درک شفاهی و هم درک کتبی شما را تقویت می‌کند.

   کتاب / پادکست

کتاب بهترین راه برای گسترش دایره لغات است. اگر در سطح مبتدی هستید با خواندن کتاب‌های طنز کودکانه شروع کنید و به تدریج سطح کتاب‌ها را بالاتر ببرید. اغلب ما فراموش می‌کنیم که برای یادگیری زبان انگلیسی به آن گوش دهیم! به نوزادان نگاه کنید. آن‌ها حداقل یک سال قبل از اینکه اولین کلمه خود را بگویند به این زبان گوش می‌دهند. نوزادان چیزی که می‌شنوند را نمی‌فهمند اما مغزشان با گوش دادن به دنبال راهی برای درک زبان می‌گردد. برای اینکه گوش دادن به زبان انگلیسی را شروع کنید فیلم ببینید یا به پادکست‌ها گوش دهید. هنگام گوش دادن کارهای زیر را انجام دهید:

به جملات گوش دهید و سعی کنید ریتمش را زمزمه یا تقلید کنید.
سعی کنید بفهمید گوینده خوشحال، بی‌حوصله، هیجان زده یا نگران است.
اگر دو نفر در حال صحبت هستند تلاش کنید تا رابطه بین آن‌ها را بفهمید.
تشخیص دهید که طرفین گفت و گو نسبت به یکدیگر مهربان، مؤدب یا دعوایی هستند.

 استاد مرتضی جاوید

یکی از بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی "وب سایت رسمی استاد مرتضی جاوید" است. وجه تمایز این سایت نسبت به سایر سایت‌ها در این است که شما می‌توانید زبان انگلیسی را متناسب با نیازی که دارید یاد بگیرید؛ به‌عنوان مثال اگر به دنبال تقویت مکالمه هستید "پکیج مکالمه انگلیسی و ۱۰۰۰ لغت" را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید مهارت writing را تقویت کنید تا از طریق پذیرش پروژه‌های فریلنسری کسب درآمد کنید "پکیج تقویت کوانتومی writing" را تهیه کنید.

امیدواریم با استفاده از این تکنیک‌ها از امروز به بعد روند یادگیری خودتان را از سریع‌تر کنید. زیاد به خودتان فشار نیاورید. معمولاً وقتی سعی می‌کنید همه چیز را به یک باره یاد بگیرید و شکست می‌خورید، ناامید می‌شوید. با اصول اولیه شروع کنید و مطمئن شوید که پایه‌های محکمی ساخته‌اید. وقتی اصول اولیه را کاملاً درک کنید در دراز مدت خیلی سریع‌تر پیشرفت می‌کنید. اگر یادگیری زبان برای شما سخت است، گیج می‌شوید یا اشتباه می‌کنید نگران نشوید زیرا تا زمانی که این احساسات را تجربه نکنید انگلیسی را یاد نمی‌گیرید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول