اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پشتیبانی مجلس از دولت برای قطع دست مفسدان/ ورشکستگان سیاسی با یاس آفرینی از مردم انتقام می‌گیرند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با توجه به عزم دولت برای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، نمایندگان مجلس برای قطع دست رانتخواران و مفسدان از معیشت مردم، پشتیبان دولت هستند.

پشتیبانی مجلس از دولت برای قطع دست مفسدان/ ورشکستگان سیاسی با یاس آفرینی از مردم انتقام می‌گیرند

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران درباره لزوم کمک به اجرای برنامه های مهم دولت در زمینه مسائل اقتصادی، اظهار کرد: با توجه به عزم دولت برای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، ما نمایندگان مجلس برای قطع دست رانتخواران و مفسدان از معیشت مردم ، پشتیبان دولت خواهیم بود.

شریفیان افزود: اقتصاد کشور طی سالهای گذشته بویژه در ۸ سال گذشته متاثر از تصمیم غلط، غیر کارشناسی و همچنین سوء مدیریت دولت قبل از بیماری رنج می برد و این مردم هستند که اثرات این بیماری را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس می کنند و از این جهت است که مهم ترین برنامه دولت مردمی سیزدهم بر درمان بیماری اقتصاد کشور متمرکز شده است. 

وی با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی از کالاها پس از افزایش تحریم‌های ایران در سال ۱۳۹۷ یکی از راهکارهای دولت قبل برای مدیریت امور و کاهش آثار تحریم بود، بیان کرد: تصمیم ناصواب و ویرانگر که میلیاردها دلار از ذخائر کمیاب ارزی را در شرایط جنگ اقتصادی بر باد داد، نه تنها کالاهایی که با این نرخ وارد می‌شد با قیمت‌های پایین به دست مصرف‌کنندگان واقعی نرسید، بلکه موجب ایجاد رانت و فسادهای جدی در کشور شد و از همان مقطع به گرانی گسترده بسیاری از کالاها دامن زد و این مسئله در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم پیدا کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اکثر دولت های گذشته تصمیم ها و اصلاحات مهم اقتصادی را به ماه های آخر دولت می گذاشتند که تبعات آن به دولت بعدی برسد، تصریح کرد:  آیت الله رئیسی و دولت مردمی سیزدهم با شجاعتی که داشتند، در سال اول فعالیت خود یکی از مهمترین تصمیم های اقتصادی را گرفته اند و برای حل معضلات و اصلاحات اساسی اقتصادی کشور اقدام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم مهم دولت، عدالت اجتماعی و اصلاح اقتصادی را در پی خواهد داشت و موجب تغییر ریل اقتصاد کشور به نفع مردم خواهد شد، تاکید کرد: بدون شک مجلس انقلابی برای قطع دست رانتخواران و مفسدان از معیشت مردم، پشتیبان دولت خواهد بود و برای اجرای هر چه بهتر طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها به دولتمردان یاری خواهد رساند.

شریفیان با اشاره به تلاش های دشمن برای یاس آفرینی و نا امید سازی مردم و همچنین ناکارآمد نمایی از دولت سیزدهم، گفت: شکست خوردگان انتخاباتی که اتفاقا از بانیان وضع موجود و شریک کارنامه فاجعه بار دولت قبل هستند، با عوامفریبی سعی دارند به گونه ای وانمود کنند که تورمی که میراث سوء مدیریت فاحش دولت مورد حمایت آنهاست، به تازگی در کشور بوجود آمده و ضمن یاس آفرینی و نا امید سازی مردم و همچنین ناکارآمد نمایی از دولت سیزدهم بدنبال تخلیه روانی خود و انتقام گیری از مردم هستند.   

وی ادامه داد: با این حال مردم ما بعد از این مدت زمان کوتاه ۹ ماهه از آغاز به کار دولت، هم اقدامات دولت سیزدهم و خصوصا در صحنه بودن رئیس جمهور برای حل معضلات کشور از جمله مهار مرگ و میرهای کرونایی، افزایش۳۰ درصدی صادرات نفت و ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی، را مشاهده کرده و ازتاثیرات آنها در زندگی روزمره خودشان احساس خوبی بدست آورند.

شریفیان با اشاره به اهتمام جدی دولت برای غلبه برمشکلات اقتصادی حاکم برجامعه و اقدامات انجام شده برای رفع این معضلات، خاطر نشان کرد: تامین بخش مهمی از کسری بودجه ۴۵۰هزار میلیاردی، تسویه بالغ بر۵۰ هزار میلیارد تومانی بدهی دولت سابق، کاهش نرخ تورم سالانه از ۶۰ درصد به ۴۳درصد، حذف صف‌های کیلومتری واکسن و دارو و مرغ و... را مشاهده کرده اند و هم مشکلاتی که از دولت مورد حمایت این جریان گریبانگیر اقتصاد کشور و معیشت شان شده است را فراموش نمی‌کنند.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول