اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

قانون اخذ مالیات از موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی بازنگری شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اخذ مالیات از موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی آن هم در شرایط فعلی اقتصادی انگیزه فعالیت را مجموعه‌های مردمی می‌گیرد.

قانون اخذ مالیات از موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، احسان عابدی در نشست مدیران کل استان‌ها با وزیر و معاونان وزارت ارشاد اظهار کرد: دولت سیزدهم در فعالیت‌های قرآنی رویکرد جدی و اساسی دارد و ما در استان یزد تمرکز روی این حوزه خواهیم داشت.

وی بر لزوم ارتقای قرآن و عترت در ادارت کل استان‌ها به معاونت و اختصاص اعتبارات مالی ویژه به آن تأکید کرد و افزود: فعالیت موسسات قرآنی در دوران کرونا اجباراً کاهش پیدا کرد و باید از آن‌ها حمایت کرد تا به دوران اوج خود برگردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: رشد بی اندازه روزنامه‌های سراسری که عموما با حداقل تیراژ و کمترین صفحه چاپ می‌شوند، فضای مطبوعات را با افت کیفی مواجه کرده و انگیزه بخشی از آن‌ها دریافت آگهی‌های دولتی است.

عابدی تصریح کرد: این موضوع در کنار شرایط سخت دریافت آگهی توسط نشریات محلی سبب بی عدالتی نسبت به مطبوعات محلی شده و لازم است برای تقویت این نشریات تدبیری اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر علمی و فرهنگی مناطق مختلف می‌تواند در جریان سازی فرهنگی و اجتماعی هر منطقه موثر باشد و الگوسازی کند و ما از وزارت ارشاد درخواست حمایت ویژه از این گونه برنامه‌ها داریم.

مدیرکل ارشاد یزد گفت: اخذ مالیات از موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی آن هم در شرایط فعلی اقتصادی انگیزه فعالیت را مجموعه‌های مردمی می‌گیرد و تقاضا داریم معافیت مالیاتی آن‌ها توسط وزارتخانه پیگیری شود.

عابدی، ایجاد ساختاری مستقل در ادارات کل استان‌ها برای امور کتاب و کتابخوانی را عامل تقویت این فعالیت‌ها دانست و گفت: جشنواره‌های هنری نباید مختص مرکز استان باشد و عدالت حکم می‌کند برای شهرستان‌ها و بخصوص مناطق محروم هم برنامه‌هایی با هدف کشف استعداد‌های هنری درنظر گرفته شود و وزارت ارشاد از آن‌ها حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوانی از علاقه‌مندان به فیلمسازی با نگاه ارزشی و انقلابی، مرحله رویش خود را می‌گذراند و تقویت انجمن سینمای جوانان به لحاظ مادی و محتوایی با هدف حمایت از فیلمسازان مستعد شهرستانی می‌تواند این نسل را بالنده کند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول