اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایجاد تعهد در خارج از محدوده شهر برای شهرداری فاقد وجاهت قانونی است

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اینکه تعهد در خارج از محدوده شهر برای شهرداری فاقد وجاهت قانونی است،گفت:ساماندهی ورودی شهر در چارچوب قانون و با سایر دستگاهها صورت گیرد.

ایجاد تعهد در خارج از محدوده شهر برای شهرداری فاقد وجاهت قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری فارس در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت از مسئولیت به‌عنوان فرصتی برای خدمت به مردم یاد کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم رسالت و تکالیفی که به‌موجب قانون بر عهده ما گذاشته‌ شده است از آن به نحو شایسته‌ای برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

مسعود طهماسبی ازجمله وظایف شورا و شهرداری را ایده پردازی و ارائه راهکار برای برون‌رفت از مشکلات برشمرد و اضافه کرد: گر امروز مسئولیتی می‌پذیریم و توان اجرای آن را نداریم باید آن را ترک کنیم چراکه فردای قیامت در مقابل کم‌کاری آن باید پاسخگو باشیم و اگر هم واقعاً در توان خودمان می‌بینم باید تمام‌کمال پای‌کار باشیم و خودمان را خادم مردم بدانیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی فارس نظارت بر عملکرد شهرداری در چارچوب قانون را ازجمله وظایف اصلی شوراها دانست و دخالت شوراها  در برخی از امورات شهرداری را غیرقانونی برشمرد و با اشاره به اینکه شوراها باید برای تسهیل و تسریع در امورات مردم در حوزه شهرداری همچون صدور پروانه مسیر را هموار کنند، خاطرنشان کرد: فلسفه کار در شهرداری این است که اگر مدیر شهری بخواهد به وظایف اصلی خود عمل کند اولا باید درآمد پایدار تعریف کند و سپس وظایفش را به‌درستی و در چارچوب قانون انجام دهد.

وی تعامل بین شورا و شهرداری را بهترین ابزار برای پیشبرد وظایف دانست و افزود:اگر این دو نهاد که هرکدام در جایگاه سیاست‌گذاری قرار دارند باهم تعامل دوسویه داشته باشند برآیند و برکات آن مشارکت و رضایتمندی مردم  خواهد بود.

او خواستار افزایش سطح تعاملات شورا و شهرداری با مردم شد و تصریح کرد: نخستین مزیت این حرکت این است که اولا نیاز واقعی مردم را درک کرده‌اید و دوم اینکه نیازهای مردم را از کف جامعه جمع‌آوری و در قالب مصوبات دنبال شود.

طهماسبی  با اشاره به اینکه معابر شهر مرودشت به‌شدت فرسوده است و به‌جای اینکه خارج از شهر برای شهرداری تعهد ایجاد کنید به مشکلات درون شهر بپردازید،گفت: ایجاد تعهد در خارج از محدوده شهر برای شهرداری فاقد وجاهت قانونی است پس باید ساماندهی ورودی شهر توسط سایر دستگاهها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهر را قائل به شخص نکنید  مواظب باشید برای اجرای پروژه‌ها حتماً طرح و برنامه داشته باشید و آن را اولویت‌سنجی کنید  تا رضایتمندی عمومی به وجود آید.

طهماسبی کیفیت زندگی در شهر را مستلزم سرانه خدماتی و توزیع عادلانه خدمات دانست و با اشاره به اینکه تغییر در سیما و منظر شهری باید محور اصلی اقدامات شورا و شهرداری باشد، افزود: در بافت متراکم شهر مکان‌هایی را جهت بوستان و فضای سبز پیش بینی و اجرا نمایید تا با افزایش سرانه فضای سبز  علاوه بر طراوت و افزایش روحیه مردم ،امید به زندگی را  در مردم افزایش یابد.

پیش‌ازاین مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در دیدار با تعدادی از شهرداران استان که به میزبانی شهرداری مرودشت برگزار شد ، برنامه محوری و تولید ثروت برای شهرداری‌ها را ازجمله وظایف شهرداران دانست و افزود: مسئول باید برنامه داشته باشد و صرف اشغال پست و اینکه  روز را به شب رساندن نباشد.  

شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته در حوزه شهر و شهروندی ارائه کردند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول