اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری مانوردرمان اضطراری در «ورزگ» قاین

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از برگزاری مانور درمان اضطراری در روستای ورزگ شهرستان قاین خبر داد و گفت: این مانور به مناسبت هفته هلال‌احمر برگزار شده است.

برگزاری مانوردرمان اضطراری در «ورزگ» قاین

به گزارش خبرگزاری فارس از قاین، محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی عصر امروز در حاشیه برگزاری مانور درمان در روستای ورزگ این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مانور ترکیبی بهداشت و درمان اضطراری با مشارکت حوزه امداد و نجات، آموزش و جوانان جمعیت هلال‌احمر در شهرستان قاین برگزار و نسبت به ارائه خدمات مختلف به اهالی روستای ورزگ اقدام شد.

وی هدف از برگزاری این مانور را سنجش میزان آمادگی نیرو‌های امداد و نجات در شرایط بحرانی و تقویت و توسعه آموزش‌های تیم‌ها دانست و افزود: ارائه خدمات توانبخشی، برگزاری تعامل و هدفمند با دستگاه‌های ستاد بحران، اصول پناه‌گیری و آموزش‌های درست در سطح مدارس از دیگر اهداف اجرای این مانور است. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت تیم بهداشت و درمان اضطراری، عنوان کرد: تیم‌های این حوزه به مدت دو روز متوالی شامل چهار پزشک، چهار پرستار، سه ماما، دو کارشناس تغذیه، دو کارشناس روانشناسی و بهداشت محیط در این روستا خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این مانور مشکلات ۴۵ دانش‌آموز روستا از نظر ارتوپدی، انحرافات ستون فقرات و صافی پا پیگیری شد، افزود: در روز اول اجرای مانور تاکنون تعداد ۱۱۲ ویزیت رایگان و خدمات داروی رایگان انجام شده است.

رضایی با اشاره به اینکه تیم‌های سحر معاونت امور جوانان هلال‌احمر نیز برای کاهش آسیب‌های روانی پس از بلایا وارد صحنه حوادث می‌شوند، گفت: این حضور و اقدام به منظور انجام حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی برای افراد آسیب‌دیده ناشی از حوادث به ویژه کودکان، سالمندان و بانوان است.

وی با اشاره به اینکه چهار تیم شامل ۳۰ نفر در مانور سحر که مخفف سفیران حمایت‌های روانی بوده، فعالیت دارند، یادآور شد: همچنین ۱۳ تیم تخصصی در قالب تیم آوار، اسکان اضطراری، جاده، آنست، واکنش سریع، ارتباطات و پشتیبانی و لجستیک نیز در بخش مانور امداد و نجات فعالیت داشته‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در این مانورها تمام خدماتی که در بحران‌ها و حوادث رخ می‌دهد، پیش‌بینی شده است، گفت: در مجموع بیش‌از ۳۰ تیم در این مانور مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول