اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اموال توقیفی شهرداری تعیین تکلیف می‌شود/شهر زنجان تاریک است

شهردار زنجان درباره انبار اجراییات شهرداری که از ساخت و سازهای مردمی توقیف شده نیز گفت: شهرداری قانونا این را از مردم گرفته است و متاسفانه برخی از اینها مجهول‌المالک هستند و ما استفتاء شرعی کردیم تا هفته آینده تعیین تکلیف شود.

اموال توقیفی شهرداری تعیین تکلیف می‌شود/شهر زنجان تاریک است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه در بحث مسگرها از پیمانکار پروژه تقدیر می‌شود که همکاری خوبی دارد و در زمان مقرر کار انجام شد، اظهار کرد: برای کف‌سازی مسگرهای پایین ۴ میلیارد تومان هزینه شد.
شهردار زنجان با اشاره به اظهار نظرهای موجود درباره تردد و همچنین شکل ساماندهی آن گفت: بر همین اساس سیاست نهایی بحث تردد انجام خواهد شد، اما واقعیت این است که میراث فرهنگی در آنجا همکاری خوبی ندارد و تاکنون حتی درباره روشنایی نظری نداده است، در حالی که به نظر می‌رسد میراث باید جدی‌تر وارد عمل شود.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه وضعیت کف‌سازی بازار نیز مناسب نیست و می‌خواهیم کل میادین و راسته‌ها را زیر پوشش قرار دهیم، گفت: اما کف‌سازی در مناطق مختلف فرق دارد و باید بر اساس شرایط راسته باشد.
وی با اشاره به اینکه از توزیع برق نیز انتظار داریم که برق‌کشی را درست انجام دهند چون پس از کف‌سازی دیگر اجازه حفاری نخواهیم داد.
فیروزفر گفت: تلاش می‌کنیم بازار بالا با فازبندی پیش برود که کسبه ضرر نبینند،گفت: زمان‌بندی هم با هماهنگی کسبه همراه خواهد بود.
شهردار زنجان درباره آسفالت نیز گفت: روکش آسفالت نیازمند یک هوای پایدار است و چون در این دو هفته شرایط پایدار نبود است کار انجام نشد، اما قرارداد پیمانکار آماده است و توافق نهایی نیز انجام شده است و امیدواریم سرعت و کیفیت را باهم در حوزه آسفالت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای بازار پایین هم بودجه در نظر گرفته سال قبل خیلی محدود بود، گفت: تلاش می‌کنیم امسال با تامین اعتبار برای بازار پایین هم بودجه اختصاص دهیم.

فیروزفر همچنین در ارتباط با انحراف بناهای شهر نیز گفت: اینکه یک بنایی انحراف از پروانه داشته و تثبیت شده مجوزی برای شهرداری نیست که پروانه بعدی را مطابق با آن بدهد، چون پروانه ساخت با ضوابط صادر می‌شود.

وی از شناسایی محورهای مشکل‌دار در این رابطه خبر داد و گفت: این مناطق کاملا شناسایی شده و همه آنها را به کمیسیون ماده 5 خواهیم برد.

شهردار زنجان درباره بحث اجراییات شهرداری نیز گفت: به منظور تقویت بدنه اجراییات شهرداری تعامل لازم با سازمان نظام مهندسی انجام شده است؛ چراکه بدون الکترونیکی کردن صدور پروانه و فرایند صدور مجوز، مشکلات حل نمی‌شود.

وی درباره انبار اجراییات شهرداری که از ساخت و سازهای مردمی توقیف شده نیز گفت: شهرداری قانونا این را از مردم گرفته است و متاسفانه برخی از اینها مجهول‌المالک هستند و ما استفتاء شرعی کردیم تا هفته آینده تعیین تکلیف شود.

شهردار زنجان افزود: مجهول‌المالک شدن برخی لوازم در بخش اجراییات نیز موضوع دیگری است که ظرف هفته آینده با همکاری اعضای شورای اسلامی این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

وی به وجود ساختمان‌های نیمه‌کاره سازمان‌ها در شهر اشاره کرد و گفت: همه این ساختمان‌ها و صدماتی که برخی سازمان‌ها به این وسیله به شهر وارد کرده‌اند، احصا شده و استاندار دستور پیگیری داده است که با دستور دستگاه قضائی وارد عمل خواهیم شد.

شهردار زنجان، در خصوص مشکل روشنایی شهر و انتظار شهروندان برای بهبود وضعیت روشنایی، اظهار کرد: شهر در تاریکی است، این وضعیت قابل قبول نیست و به منظور اصلاح سیستم روشنایی یک تولید کننده بومی برای جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف با لامپ‌های فعلی اعلام آمادگی کرده است که در صورت همکاری شرکت برق این اقدام به صورت رایگان و در یکی از پارک‌های شهر انجام می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه آسفالت‌ریزی به دلیل بارندگی به تعویق افتاده است، گفت: در این خصوص توافق نهایی با پیمانکار انجام شده و امروز نهایی می‌شود.

وی درخصوص برخی اظهارات مطرح شده درمورد نحوه برخورد با متخلفان ساخت‌ و ساز، گفت: ساخت‌ و سازها باید براساس طرح تفصیلی باشد و انحراف از بنا و صدور مجوز در گذشته توسط شهرداری، دلیلی برای انجام یا ادامه تخلف نیست.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول