اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هدف‌گذاری 168 محله خراسان شمالی در طرح «محلات اسلامی»

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) در امور اقشار بسیج گفت: در خراسان شمالی و در ذیل سازمان بسیج ۱۶۸ محله، برای تحقق محله های اسلامی هدف‌گذاری شده است.

هدف‌گذاری 168 محله خراسان شمالی در طرح «محلات اسلامی»

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پیش از ظهر امروز سرهنگ عین الله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) در امور اقشار بسیج در نخستین گردهمایی ارکان تحقق محله‌های اسلامی خراسان شمالی اظهارکرد: در خراسان شمالی و در ذیل سازمان بسیج ۱۶۸ محله هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در کشور ایران نیز به مثابه تمام کشورهای دنیا مسائل و مشکلاتی در کنار دستاوردهای وسیعی که انقلاب رقم زده وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) در امور اقشار افزود: حل مسائل و مشکلات جامعه در بیان حضرت آقا، برعهده حلقه‌های میانی است، که این حلقه‌ها باید از بطن و درون جامعه و مردم شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس برنامه محله‌های اسلامی، در واقع تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است که مردم میدان دار باشند و محوریت امور به خود مردم سپرده شود تا با پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی مشکلات حل شود.

حاتمی یادآور شد: با ظرفیت بسیار مطلوبی که در بین دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی وجود دارد، میثاق نامه‌ای در راستای اجرای طرح محله‌های اسلامی بین ۱۵ دستگاه استان بسته شده است.

این مقام مسئول گفت: نکته قابل توجه این است که این طرح در واقع هیچ بنایی به موازی کاری با هیچ دستگاهی ندارد، بکله نگاه به همراهی و هم افزایی بین دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی در موضوع کرونا تجربه موفقی تحت عنوان محله محوری رقم خورد، گفت:  براین اساس با الگو گرفتن از طرح‌های اجرایی شده و موفق می‌توان در راستای طرح‌های نو ایده گرفت و با موفقیت کار را پیش برد.

محمودرضا یزدانی، مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، ماموریتی تحت عنوان تحقق محلات اسلامی در دستور کار قرار دارد که این ماموریت در مسیر خودسازی به جامعه پردازی می تواند در این گام دوم انقلاب هدایت گر باشد.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در استان خراسان شمالی از شهریور ماه سال گذشته شکل گرفته است، گفت: در این راستا توافق و تفاهم با ۱۵ دستگاه محله محور در استان انجام شد که در مراسم امروز میثاقی برای سپری شدن از گام های جدی برای محله اسلامی بسته خواهد شد.

یزدانی با این اینکه در انتهای سال گذشته تعداد محلات اسلامی در استان از ۴۵ مورد به ۹۰ مورد رسید، افزود: این در حالی است که در سال جاری تعداد محلات اسلامی در استان به ۱۶۸ مورد رسیده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان فاروج ۱۶ محله اسلامی، شهرستان شیروان ۴۵ محله اسلامی، بجنورد ۴۰ محله، اسفراین ۲۸ محله، جاجرم ۱۲ محله، گرمه با ۱۲ محله اسلامی، مانه و سملقان با ۲۴ محله، رازو جرگلان با ۱۲ محله اسلامی، موضوع محله اسلامی در دستور کار قرار گرفته است تا به حل المسائل مشکلات مردم تبدیل شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول