اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جلوگیری از تورم پلکانی با اجرای نظام عادلانه پرداخت یارانه

رئیس سازمان تعزیرات گفت: دولت فعلی چاره ای جز اجرای نظام عادلانه پرداخت یارانه را نداشت زیرا با ادامه این رویه شاهد افزایش تورم و قیمت ها بودیم. با خلق پول در کشور تورم افزایش پیدا می‌کند.

جلوگیری از تورم پلکانی با اجرای نظام عادلانه پرداخت یارانه

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران ستادی و اجرایی برای تبیین اهداف سال جاری گفت: از شب گذشته که اجرایی شدن طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه اعلام شد، و همچنین با مصوبه اخیر سران قوا شرح وظایف و انتظارات از ما افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: طرح اصلاح نظام پرداخت از جمله طراح هایی است که چاره ای جز اجرای آن را نداشتیم، هر روز تعویق انداختن این طرح منجر به افزایش تورم، فساد، رانت و... می‌شود. 

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: سال گذشته ۸ میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی پیش بینی شده بود و ۳۰ میلیارد برای کالاهای دامی، دانه های روغنی و... هزینه شد. تورم چهل درصدی سال گذشته معلول این نظام است، بر اساس بیان بانک مرکزی به ازای یک میلیون دلاری که برای اقلام وارد شود، ۲ درصد افزایش تورم را به همراه دارد. 

وی افزود: اگر دولت این مصوبه قانونی (طرح اصلاح نظام پرداخت) را اجرا نمی‌کرد، ما هر ساله شاهده افزایش پلکانی تورم بودیم.

اصانلو خاطرنشان کرد: دولت فعلی چاره ای جز اجرای نظام عادلانه پرداخت یارانه را نداشت زیرا با ادامه این رویه شاهد افزایش تورم و قیمت ها بودیم. با خلق پول در کشور تورم افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان تعزیرات بیان کرد: دولت به جای پرداخت یارانه به وارد کننده و یا تولید کننده، آن را به مصرف کننده پرداخت می کند تا جلوی رانت، فساد، تورم و افزایش قسمت های پلکانی گرفته شود.

وی ادامه داد: یارانه آرد به کارخانه های ماکارونی پرداخت می‌شد تا کالای ارزان تر به مردم ارائه می‌کرد اما محصول این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شد، بدین معنا که تولید کننده ماکارونی از صادرات ماکارونی از یارانه پنهان سود کسب می کرد. 

رئیس سازمان تعزیرات گفت: اجرای نظام عادلانه پرداخت تنها تصمیم دولت نبود و این موضوع از مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شد. 

اصانلو گفت: اجرای این طرح لازمه تغییرات در حوزه بازار است و ما احتمال برخی تخلفات را در بازار می‌دهیم.

رئیس سازمان تعزیرات با اشاره به افزایش اختیارات سازمان تعزیرات تصریح کرد: پس از ارائه پیشنهاد افزایش اختیارات امیدواریم شتاب بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌ها را شاهد باشیم. بر اساس این مصوبه تمام جرایم نقدی و مجازات‌ها از جمله گرانفروشی در هر مرحله ۵ برابر می‌شود. مثلاً اگر شرکتی جریمه ۳ میلیاردی گرانفروشی داشته باشد، این عدد ضریب می‌گیرد. 

اصانلو تاکید کرد: همچنین مقرر شده که به رؤسای شعب، اختیار پلمب و یا نصب بنر قبل از صدور رأی داده شود. ضمن اینکه صلاحیت رسیدگی به حوزه تخلفات بازار که قبلاً در اختیار تعزیرات نبود به سازمان تعزیرات بازگشت.

رئیس سازمان تعزیرات گفت: یکی از راهبردهای اساسی تعزیرات حضور مستمر و مؤثر در بازار است بر همین اساس، به گشت‌های سیار و مشترک توجه ویژه ای شد. 

وی افزود: در حوزه گشت‌های سیار افزایش ۲۰ درصدی نسبت به ۶ ماه اول داشته ایم. ۷۰ هزار گشت ثبت شده است که افزایش ۶۰ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته ایم. در سال جدید در نظر داریم این برنامه ادامه و افزایش داشته باشد. همچنین ۱۸۰ نفر برای گشت سیار آموزش های لازم را می گذرانند. 

اصانلو در پایان بیان کرد: افزایش عملکرد شعب و اجرای احکام بیانگر همت و کار مضاعف کارکنان سازمان تعزیرات است. افزایش گشت سیار بیانگر این است که همکاران ما چه زحماتی را متحمل شدند. امیدواریم با توجه به قولی که دولت به ما داده است، امور رفاهی خوبی برای کارکنان این سازمان فراهم سازیم. حجم کار سازمان تعزیرات حکومتی نیازمند توجه ویژه به معیشت همکاران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول