اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انجام واکسیناسیون رایگان دام‌های غرب مازندران

واکسیناسیون رایگان دام‌های کوچک شامل گوسفند و بز برای مقابله‌ با بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر و دامپزشکی آغاز شد.

انجام واکسیناسیون رایگان دام‌های غرب مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، باتوجه به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بحث واکسیناسیون رایگان در جمعیت دامی شهرستان نوشهر در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

در این زمینه واکسیناسیون رایگان دام‌های کوچک شامل گوسفند و بز برای مقابله‌ با بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر و دامپزشکی آغاز شد.

 همچنین فراخوان دامداران منطقه جهت واکسیناسیون رایگان و اعلام جلوگیری از  کوچ دام‌های واکسینه نشده به مراتع بالادست که امکان آلودگی حیات وحش وجود دارد اطلاع‌رسانی شد.

باتوجه به اینکه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در مناطق غرب استان مازندران در سال گذشته منجر به تلفات زیادی در کل و بز وحشی شده بود؛  ورود هر گونه دام واکسینه نشده به مناطق ییلاقی ممنوع بوده و با توجه به این‌ مهم ضرورت دارد، دامداران هر چه سریع‌تر نسبت به انجام واکسیناسیون دام‌ها اقدام کنند.

گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز اظهار کرد: در راستای مبارزه با این بیماری و به‌عنوان بخشی از برنامۀ ملی ریشه‌کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک که در حال انجام است، واکسیناسیون دام‌های سبک مستقر در روستاها و چراگاه‌های مجاور زیستگاه‌های حیات‌وحش در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه این بیماری تاکنون محدود به نشخوارکنندگان حیات وحش بوده است، افزود: تاکنون گزارشی از وقوع این بیماری در حیوانات اهلی (دام‌های سبک) استان نداشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با اشاره به واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری، گفت: توصیه ما به همه دامداران این است علاوه بر پرهیز از ورود دام به زیستگاه‌های حیات‌وحش برای تعلیف، با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری، همکاری لازم را داشته باشند.  

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول