اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک «بردی محمداف» به مردم ترکمنستان در هفتاد و هفتمین سال پیروزی در جنگ جهانی دوم

رئیس جمهور ترکمنستان هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی 1941-1945 را به جانبازان و مردم این کشور تبریک گفت.

تبریک «بردی محمداف» به مردم ترکمنستان در هفتاد و هفتمین سال پیروزی در جنگ جهانی دوم

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، رئیس جمهور ترکمنستان در پیام تبریک خود به هموطنان به مناسبت پیروزی جنگ جهانی و جنگ بزرگ میهنی گفت: جشن پیروزی روزی است که زندگی در صلح، دوستی و همبستگی را به مردم یادآوری می‌کند و به تمامی نسل‌ها تربیت میهن پرستی و انسان دوستی را خاطر نشان می‌کند.

رئیس جمهور در سخنرانی خود یادآور شد: زنان ترکمن نیز طلا و نقره خود را به صندوق دفاع اهدا کردند. نام شهروندان ترکمنستانی که برای صلح جان خود را از دست دادند در «کتاب خاطره» جاودانه شده است. نام هموطنانی که جنگ را پشت سر گذاشتند و به وطن بازگشتند در کتاب خاطرات میهن درج شده است. صفحات قهرمانی تاریخ این دوره هرگز فراموش نخواهد شد.

در این پیام رئیس جمهور تاکید کرد که قهرمانان رزمنده در قلب ما زنده خواهند بود و با شکوه و افتخار جاودانه تجلیل خواهند شد.

به همین مناسبت روسای جمهور سایر کشورهای همسود پیام تبریک برای رئیس جمهور ترکمنستان ارسال کردند.

به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیامی به «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور و مردم ترکمنستان تبریک گفت.

رئیس فدراسیون روسیه ضمن قدردانی صمیمانه از جانبازان جبهه و پشت جبهه برای آنها آرزوی سلامتی، تندرستی و طول عمر کرد.

همچنین «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس سالگرد پیروزی بزرگ را به رئیس جمهور  ترکمنستان تبریک گفت.

وی در پیام خود آورده است که تنها با اتحاد نیروها می‌توان با موفقیت در برابر چالش‌های جهانی مقابله کرد و راه حل‌های مسالمت آمیز برای درگیری‌های مدرن یافت.

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز تبریک صمیمانه‌ای ارسال کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که سنت‌های برادری و کمک‌های متقابل به عنوان مبنای قابل اعتماد برای دوستی، حسن همجواری و مشارکت راهبردی بین دو کشور باقی خواهد ماند و از همه جانبازان و سربازان جبهه داخلی ترکمنستان تشکر عمیق کرد.

همچنین «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان با تبریک به «سردار بردی محمداف» خاطرنشان کرد که روز پیروزی نماد شجاعت و پایداری و همبستگی ملت‌های ما خواهد بود که در وحشیانه ترین جنگ تاریخ بشریت پیروز شدند.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با تبریک روز پیروزی بزرگ به ملت ترکمنستان و رهبر آنها تاکید کرد که شاهکار و قهرمانی نیاکان ما که فاشیسم را شکست دادند، نمونه‌ای از خدمت فداکارانه به میهن باقی خواهد ماند.

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در پیام تبریک خود به مناسبت جشن هفتاد و هفتمین سالگرد پیروزی، خاطرنشان کرد: در سال‌های سخت جنگ، مردم کشورهای ما شانه به شانه این پیروزی را در جبهه‌های جنگ و در پشت جبهه حمایت کردند. 9 می برای همه ما است و در تاریخ پرافتخار مردم ما جایگاه ویژه‌ای دارد. آزمایش‌های دشوار در سال‌های طولانی جنگ، همچنان به عنوان پایه‌ای محکم برای تقویت روابط بین دولت‌ها خواهد بود.

خاطر نشان می‌شود که به نمایندگی از رئیس جمهور ترکمنستان به همه بازماندگان و جانبازان از جنگ ترکمنستان هر کدام 10 دلار هدیه داده می‌شود.

مبلغ پرداختی به جانبازان جنگ بزرگ میهنی در جلسه کابینه وزیران ترکمنستان در تاریخ 6 می مشخص شد. سپس رئیس جمهور فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن به نمایندگی از رئیس دولت به جانبازان و همچنین بیوه زنان باز مانده از زمان جنگ  200 منات معادل 10 دلار  و هدایای ارزشمند دیگر داده شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول