اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعتگران ایرانی در تاشکند + تصاویر

نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در مرکز نمایشگاهی بین المللی «اوزاکسپومرکز» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعتگران ایرانی در تاشکند + تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی با حضور «حمید نیرآبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در مرکز نمایشگاهی بین المللی «اوزاکسپومرکز» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

نیرآبادی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: در ابتدا به جناب آقای «دوران وهاب‌اف» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری ازبکستان، شرکت کنندگان و بازدید کنندگان این نمایشگاه، روسای اتحادیه‌ها و شرکت‌ها، بازرگانان فعالان اقتصادی ایرانی و ازبکستانی و نمایندگان رسانه‌های گروهی خوشامد عرض می‌کنم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در  ازبکستان اظهار داشت: لازم به ذکر است که توسعه روابط همه جانبه با کشورهای همسایه در تمامی زمینه‌ها به ویژه روابط اقتصادی و تجاری از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به عنوان دو کشور بزرگ منطقه با اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و دینی ، بازار بزرگ 120 میلیون نفری، ذخایر عظیم مواد معدنی و طبیعی و همچنین موقعیت مناسب جغرافیایی در مسیر کریدورهای ترانزیتی بین المللی از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی و تجاری برخوردار هستند.

روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در کنار سایر حوزه‌های روابط دو کشور طی چند سال اخیر در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.

نیرآبادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حجم روابط تجاری دو کشور در سال 1400 با رشد 97 درصدی به 503 میلیون دلار رسیده است ولی این رقم متناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی دو کشور و  شایسته خویشاوندی تاریخی دو ملت نیست و ما تلاش داریم در کوتاه مدت این عدد را به یک میلیارد دلار و در میان مدت به دو ملیارد دلار در سال برسانیم.

سفیر کشورمان عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند مجموعه اقداماتی در حوزه‌های مختلف هستیم که مهم‌ترین آنها آماده سازی و امضای اسناد زمینه ساز تحول در روابط هستند که انشاء الله در دیدار دوجانبه روسای جمهور دو کشور در شهریورماه در شهر زیبای «سمرقند» به امضا می‌رسند.

این دیپلمات ارشد ایران یادآوری کرد: گام بعدی همکاری بیشتر بخش‌های خصوصی و تخصصی دو کشور است. برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان به این منظور و با هدف شناخت بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها انجام شده است.

نیرآبادی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های اقتصادی در دو کشور می‌تواند کمک شایانی به شناخت بازرگانان و فعالان اقتصادی از بازار و ظرفیت‌های موجود و همکاری بخش‌های خصوصی با یکدیگر و ارتقا سطح روابط اقتصادی ایفا نماید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در  ازبکستان اظهار داشت: در نمایشگاه حاضر بیش از 35 شرکت توانمند ایرانی در حوزه‌های کشاورزی و مواد غذایی، محصولات شیمیایی، نفت و گاز و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی، دانش بنیان و ... حضور دارند. اطمینان دارم که در طول برگزاری نمایشگاه، مذاکرات خوب و ثمربخشی بین شرکت‌های  ایرانی و ازبکستانی صورت می‌پذیرد.

نیرآبادی در پایان گفت: در پایان از همه شما شرکت کنندگان گرامی در این نمایشگاه و همچنین مسئولان ازبکستانی به ویژه جناب آقای «وهاب‌اف» رئیس اتاق و کلیه دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه تشکر و قدردانی می‌نمایم و برای ملت‌های بزرگ دو کشور، آرزوی موفقیت و سربلندی و پیشرفت روز افزون دارم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان در این نمایشگاه همچنین از تمام غرفه‌ها بازدید و با نمایندگان شرکت‌های ایرانی گفت و گو کرد.  

نمایشگاه دستاوردهای تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی تا 11 می به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول