اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تشریح برنامه‌ کمیسیون‌های شورای شهر کرمان/از برگشت اموال دپوشده مردم تا ساخت دهکده ورزشی

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از انبار شهرداری کرمان گفت: تصمیم بر این شد افرادی که از ۸۵ تاکنون وسایل آنها توسط نیروهای سد معبر شهرداری جمع‌آوری شده به اجرائیات شهرداری مراجعه و بعد از پرداخت مبلغی ناچیز وسایل خود را دریافت کنند.

تشریح برنامه‌ کمیسیون‌های شورای شهر کرمان/از برگشت اموال دپوشده مردم تا ساخت دهکده ورزشی

 

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین چناریان رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر کرمان امروز در نشست خبری اعضای شورا اظهار داشت: از ابتدای تشکیل ششمین شورای شهر کرمان، ۵۶۰ مورد نامه‌های وارده که در حوزه مسائل مالی، بودجه به شورا از طرف مردم یا بخشی از شهرداری ارجاع شده در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بیش از ۳۰۰ مصوبه طی این مدت پیگیری شده است.

وی عنوان کرد: عمده وقت و کاری که ما در این هشت ماه گذشته در کمیسیون بودجه داشتیم، متمرکز بر روی تهیه و تصویب بودجه سال جاری شهرداری کرمان بود و سعی کردیم بودجه سال جاری نسبت نسبت به بودجه‌های قبلی با اهداف و ویژگی‌های مناسب‌تر و اتکا به درآمدهای پایدار و درآمدهایی که به سمت منابع بیشتر نقدی و نه سرمایه‌ای شهر و شهرداری حرکت کند و همچنین عادلانه و شفاف باشد.

چناریان با بیان اینکه بودجه‌ای که شورا برای سال جاری شهرداری کرمان تصویب کرده به میزان 2 هزار و 360 میلیارد تومان است، گفت: افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در روزهای پایانی سال باعث شد هزینه‌های جاری دچار تغییرات شوند و نهایتا به دلیل محدودیت سقف مجبور شدیم بخشی از پیش‌بینی‌هایی که در حوزه بودجه سرمایه‌ای و بودجه عمرانی داشتیم دچار تغییرات شود.

برگشت اموال جمع‌آوری شده توسط شهرداری به صاحبان

فتح‌الله مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از انبار شهرداری کرمان اظهار داشت: از سال ۸۵ کلی از وسایل مردم به دلیل  تخلف سد معبر، ساخت و ساز بدون مجوز توسط شهرداری چه به صورت قانونی ‌و چه غیرقانونی جمع‌آوری و در این مکان دپو شده بود و افراد باید کرایه به شهرداری هم می‌دادند که هزینه زیادی می‌شود.

وی گفت: بعد از بازدید اعضای شورای ششم تصمیم بر این شد افرادی که از ۸۵ تاکنون وسایل آنها توسط نیروهای سد معبر شهرداری جمع‌آوری شده به اجرائیات شهرداری مراجعه و بعد از پرداخت مبلغی ناچیز وسایل خود را دریافت کنند.

ساخت دهکده فرهنگی، ورزشی ویژه بانوان در دستور کار است

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون معماری عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان نیز اظهار داشت: ما در این دوره شورا سعی کرده‌ایم کار کارشناسی بهتری با استفاده از نظر نخبگان علمی شهر و افرادی که دغدغه‌مند هستند انجام دهیم.

وی عنوان کرد: در زمینه تقاطع غیر هم‌سطح شرف‌آباد جلسات متعددی با اساتید دانشگاه و متخصصین حوزه حمل و نقل خارج از دانشگاه گرفته شد و سعی کردیم از همه نظرات نخبگان استفاده کنیم و صرفا خود شورا در این زمینه تصمیم‌گیری نکند و بنا داریم این کار را در سایر پروژه‌ها انجام دهیم.

ساخت دهکده فرهنگی، ورزشی و آموزشی ویژه بانوان را در دستور کار داریم

عشرت کردستانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان نیز اظهار داشت: در کمسیون برنامه‌های متعددی برای محلات برنامه‌ریزی شده است و فرهنگسرای کوثر در ماه مبارک رمضان برنامه‌های خوبی در زمینه سبک زندگی ایرانی - اسلامی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت زنان و دختران برگزار کرد.

وی عنوان کرد: ساخت دهکده فرهنگی، ورزشی و آموزشی ویژه بانوان را در دستور کار داریم و همچنین ساخت شهربازی ویژه کودکان در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد.

محمدرضا کمساری رئیس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا با اشاره به اینکه ما در این کمیسیون به دنبال شناسایی، حفظ، تثبیت، احیا و استفاده از بناهای میراث فرهنگی و آثار باستانی شهر کرمان هستیم، تاکید کرد: رسیدگی به طرح ملی قلعه‌دختر و قلعه اردشیر که از سال‌های پیش این طرح در حال اجراست، از جمله برنامه‌های کمسیون است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول