اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

با توسعه باغ ویلاها یک تهدید واقعی درباره آب خواهیم داشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با روند توسعه باغ ویلاها یک تهدید واقعی درباره آب خواهیم داشت و باید جلو توسعه باغ ویلاها گرفته شود.

با توسعه باغ ویلاها یک تهدید واقعی درباره آب خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ظهر امروز در گفت و گو با نمایندگان رسانه های استان اظهار کرد: با روند توسعه باغ ویلاها یک تهدید واقعی درباره آب خواهیم داشت.

وی افزود: باغ ویلاها علاوه بر این که کانون مصرف آب هستند، وضعیت عمومی دشت را هم مورد تاثیر قرار می دهند و باید جلو توسعه آنها گرفته شود. شرکت آب و فاضلاب به تنهایی نمی تواند مانع این موضوع شود و از سوی دیگر، در پشت صحنه توسعه باغ ویلاها هم سودهای قابل توجهی نهفته است.

علوی تاکید کرد: یک سال است که جلساتی در استان در ارتباط با این موضوع برگزار می شود. نیازمند این هستیم که دستگاه های مرتبط با موضوع کمک کنند و دستگاه متولی امور ساخت و ساز نیز نباید مجوز ساخت بدهد.

وی در ادامه گفت: برای نمونه در زاغشک شاندیز، از با حفاری به خط لوله انتقال آب دست پیدا کرده بودند و از آن اشعاب غیرمجازی گرفته بودند که به ۹ باغ دیگر هم هم آبرسانی می کرد و مشکل جدی آب برای روستا ایجاد کرده بود که پس از شناسایی این موضوع و قطع انشعاب غیرمجاز، مشکل آب کل روستا برطرف شد. این افراد سودجو هر روز در یک منطقه از شهر و استان ظهور می کنند و باید دستگاه های متولی محکمتر بیایند.

علوی افزود: اگر قرار است گسترش باغ ویلاها ادامه پیدا کند، لااقل این موضوع قانون مند شود تا از بروز مشکل انشعابات غیرقانونی جلوگیری شود.

آغاز جهاد آبرسانی به ۴۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان

علوی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز جهاد آبرسانی به ۴۲۰روستا  بالای ۲۰ خانوار در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۱ روستا در فاز اول و با اعتبار پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه نیروی زمینی سپاه و بسیج سازندگی تامین آب می شوند که عملیات اجرایی در ۵ شهرستان آغاز شده است.

وی افزود:  ۱۱۴روستا  دیگر هم به همت خیرین در سال جاری با سرمایه گذاری ۱۱۴میلیارد ریال  از آب شرب پایدار برخودار می شوند. برای نمونه خیر نیکوکار «حاج اکبر ابراهیمی» در آبرسانی به  ۵۰ روستا با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال مشارکت کرده است.

علوی با اشاره به شروع تابستان و پدیدآمدن مشکلات کم آبی برای روستاها خاطرنشان کرد: ۹۰۰ روستا در خراسان رضوی با تنش آب مواجه است که از این  تعداد ۲۵۰روستا به صورت ثابت و مابقی در تغییرات فصلی با تانکر آبرسانی می شوند.

وی افزود: در استان خراسان رضوی ۱۶ شهر در وضعیت قرمز و ۱۱ شهر در شرایط زرد آب شرب قرار دارند  و برای گذر از تابستان امسال، حفر و تجهیز چاه در ۳۱ شهر، اجرای خطوط و اصلاح شبکه در ۴۶ شهر، ساخت مخزن ذخیره آب در ۲۵ شهر و بازسازی ایستگاه های پمپاژ در ۶ شهر در دستور کار قرار گرفته است.

۶ درصد مشترک پرمصرف، ۱۷ درصد آب خانگی را مصرف می کنند

محمد سلطانی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این نشست گفت: از مجموع مشترکان خانگی شرکت آب و فاضلاب استان ۶۳ درصد زیر الگوی مصرف آب مصرف می کنند و ۳۱ درصد نیز بین الگوی مصرف تا ۲ برابر الگو، مصرف آب دارند.

وی افزود: فقط ۶ درصد مشترکان استان هستند که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، آب مصرف می کنند. اما متاسفانه حجم آب مصرفی آنها ۱۷ درصد مجموع مصرف خانگی را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول