اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش ناتوانی مردم انگلیس در تأمین وعده‌های غذایی روزانه

بر اساس نتایج تحقیق یک بنیاد خیریه انگلیسی، شمار افرادی که در تأمین وعده‌های غذایی روزانه مشکل دارند، از آغاز سال جاری میلادی بیش از پنجاه درصد افزایش داشته است.

افزایش ناتوانی مردم انگلیس در تأمین وعده‌های غذایی روزانه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج یک تحقیقات جدید نشان می‌دهد بیش از دو میلیون شهروند انگلیسی قادر نیستند وعده‌های غذایی روزانه خود را تأمین کنند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط «بنیاد خوراک» انگلیس، از هر هفت فرد بالغ در این کشور، یک نفر در خانه‌ای زندگی می‌کند که ساکنین آن حجم وعده غذایی خود را کاهش داده، از وعده غذایی صرف نظر کرده یا تمام روز متحمل گرسنگی است.

طبق نتایج تحقیقات این بنیاد با محور «بحران هزینه‌های زندگی» در انگلیس که بین ۲۲ تا ۲۹ آوریل (دوم تا نهم اردیبهشت) انجام شده است شمار افرادی که در تأمین وعده‌های غذایی مشکل دارند ظرف سه ماه، با ۵۷ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

نتایج این تحقیق که با همکاری موسسه «یوگاو» انجام شده همچنین نشان داده است که حدود ۷.۳ میلیون نفر از مردم انگلیس با فقدان امنیت غذایی مواجه هستند که ۲.۶ میلیون نفر آن را کودکان تشکیل می‌دهند. این آمار نسبت به تحقیقات انجام شده در اولین ماه سال جاری میلادی ۴.۷ میلیون نفر افزایش داشته است.

همچنین خانواده‌های دارای افراد معلول، خانوارهای دارای فرزند و گروه‌های قومی غیر سفیدپوست در انگلیس به میزان بیشتری با خطر فقدان امنیت غذایی مواجه هستند.

در این میان، شمار خانوارهای دارای فرزند که فقدان امنیت غذایی را تجربه می‌کنند از ۱۲.۱ درصد در آغاز سال جاری میلادی به ۱۷.۲ درصد در ماه آویل رسیده است.

بنیاد خیریه منتشر کننده این تحقیقات می‌گوید سیاست‌های فعلی دولت و توزیع غذا میان مردم کارساز نخواهد بود این نهاد با توجه به افزایش بهای انرژی به‌دنبال تأمین غذای نیازمندان با مواد غذایی بدون نیاز به پختن است.

«دامنیک واترز» یک پدر انگلیسی به این بنیاد گفت:‌ «ماه‌های گذشته برای ما بسیار دشوار بوده است. روزهایی بوده که دخترم غذا خورده و اگر ته‌مانده‌ای بوده همان را خورده‌ام».

این بنیاد خیریه با انتشار نتایج تحقیقات خود هشدار داده، خانواده‌های انگلیسی در حال حرکت به سمت مصرف مواد غذایی ارزان‌تر و دارای کالری بیشتر هستند که از نظر ارزش و غنای مواد مغذی ضعیف هستند و این امر موجب افزایش خطرات برای سلامتی شهروندان خواهد شد.

«آنا تیلور» مدیر این بنیاد گفت، «افزایش شدید» این قیمت‌ها می‌تواند برای خانواده‌ها فاجعه‌بار باشد زیرا وضعیت در حال تبدیل از «بحران اقتصادی» به «بحران سلامت» است.

تیلور افزود: «دولت باید این را بفهمد که برای بسیاری از خانواده‌ها قایق در حال غرق شدن است و باید آن را درست کرد. استفاده از بسته‌های غذایی اضطراری عملی نخواهد بود».

«مایکل مارموت» مدیر موسسه یوسی‌ال انگلیس در این‌باره گفت: «اگر از هر هفت خانوار، یکی از آن‌ها با فقدان امنیت غذایی مواجه است یعنی جامعه به‌طور اساسی در حال افول است».

این کارشناس انگلیسی افزود: «آمارها درباره فقدان امنیت غذایی ناراحت‌کننده‌تر هستند زیرا این مشکل قابل حل است اما اکنون این مشکل تا حل شدن فاصله زیادی داشته و حتی در حال بدتر شدن است».

یک سخنگوی دولت محافظه‌کار انگلیس در این‌باره به ایندیپندنت گفت: «ما فشار هزینه‌های زندگی بر روی مردم را قبول داریم و در تلاش هستیم آنچه در توان داریم انجام دهیم که از جمله آن‌ها اختصاص ۲۲ میلیارد پوند در سال آینده مالی برای حمایت از مردم در پرداخت قبوض انرژی است».

با این حال «جاناتان اشوورث» وزیر کار و مستمری دولت در سایه حزب کارگر انگلیس معتقد است: «آمار تکان‌دهنده منتشر شده درباره سطح گرسنگی که خانواده‌ها و کودکان را در سرتاسر کشور تحت تأثیر قرار داده است، نتیجه بحران هزینه زندگی است که محافظه‌کاران آن را ایجاد کرده‌اند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول